11 Reacties

13 dagen geleden

Onze dochter poept altijd vrij snel na het eten en voorheen at ze avondeten een uur voordat ze naar bed ging waardoor ze in de vroege ochtend altijd een volle poepluier had. We eten nu ong 2 uur van te voren zodat ze nog de ruimte heeft om te poepen voordat ze gaat slapen en dat werkt perfect.

13 dagen geleden

Hier poept ze ook altijd sochtends net voor het wakker worden. @demamvan, ze gaat om 19.00 naar bed. Met werk etc red ik het echt niet om om 17.00 te eten... ben al blij als we om 17.30 aan taf zitten 😅 moet ik haar dan voortaan rond 19.30 naar bed brengen?

13 dagen geleden

Reactie op demamvan

Onze dochter poept altijd vrij snel na het eten en voorheen at ze avondeten ...
Dit was ook 1 van de redenen die wij bedacht hadden, maar onze kleine eet rond half 6 en gaat ongeveer 1,5 uur later naar bed dus in principe valt dat mee.. Kan evt proberen om 5 te eten. En geef jij je dochter nog wat te drinken voor ‘t slapengaan? Hier klein flesje halfvolle melk van 120ml.

13 dagen geleden

Is hij niet al wakker en dat hij dan gaat poepen? Kan zijn dat je gewoon een vroege vogel hebt 🙈

13 dagen geleden

Reactie op Y1995

Is hij niet al wakker en dat hij dan gaat poepen? Kan zijn dat je gewoon ee ...
Nee ik hoor hem eigenlijk meteen en kijk dan op de babyfoon. We merken nu dat ‘ie nog half slaapt en ook weer probeert te slapen, maar dan onrustig wordt omdat hij een volle luier heeft. Tijdens regressies of zo wordt hij vaak vroeger wakker, maar afgelopen tijd gewoon tussen 06:30/07:00 soms zelfs wat later. En dat poepen in de ochtend herkennen we niet haha dus denken toch dat het met iets anders te maken heeft

13 dagen geleden

Meestal zijn ze eerst wakker en dan gaan ze pas poepen. Is er na het eten nog een momentje dat hij kan zelf kan spelen? Zodat hij nog even rustig de tijd heeft om te poepen?

13 dagen geleden

Hier wordt standaard minstens 5 van 7 dagen in de ochtend gepoept (wel na het opstaan pas) dus wel herkenning in dit opzicht. Verder krijgt mijn dochter van 17 mnd. nog volop nachtvoedingen dus heb nooit naar een oplossing gezocht maar gewoon geaccepteerd 😅😜

13 dagen geleden

Reactie op Rizzerd

Hier poept ze ook altijd sochtends net voor het wakker worden. @demamvan, z ...
Ahhh ja, ik heb het geluk dat ik altijd eind van de middag al thuis ben dus vandaar is het hier wel haalbaar

13 dagen geleden

Reactie op berryberry

Meestal zijn ze eerst wakker en dan gaan ze pas poepen. Is er na het eten n ...
Ja hij wordt wel ooit vaker even wakker in de vroege morgen en slaapt dan gewoon weer verder. Nu gaat ‘ie dan dus poepen en dat bemoeilijkt het verder slapen. Hij speelt altijd nog even zelfstandig na het avondeten of wij spelen met hem. Is het belangrijk dat ze dan even alleen zijn of zo? Of in ieder geval dat ze ‘t gevoel hebben dat er minder op ze gelet wordt?

13 dagen geleden

Reactie op Kamila92

Hier wordt standaard minstens 5 van 7 dagen in de ochtend gepoept (wel na h ...
Na het opstaan pas zou ik idd ook geen probleem vinden haha. Daar hoef ik ook geen oplossing voor. Nog voor het opstaan is wel minder fijn haha

13 dagen geleden

Reactie op fietje27

Ja hij wordt wel ooit vaker even wakker in de vroege morgen en slaapt dan g ...
Ja soms helpt het om even alleen te laten spelen, dan zoeken ze zelf vaak een hoekje op😋 Maar je kan het niet afdwingen dat ze op commando poepen helaas 😅 Hier had ons zoontje het echt maandenlang toen hij baby was, maar geleidelijk is toch z’n ritme weer veranderd. Je zou wat kunnen schuiven met eetmomenten om te kijken wat het doet. Of bijv. ‘s ochtends goed fruit te geven zoals pruimen/mandarijn/kiwi wat een vlotte stoelgang bevorderd.