9 Reacties

3 maanden geleden

Oh ja en hij slaapt normaal zo goed op zijn ritme. Probeer het hier ook aan te houden maar zo lastig. Ben ik ook weer bang dat hij thuis ook weer uit zn ritme is

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde probleem. Zelfs een paar keer weer een gebroken nacht gehad met veel huilen etc. Nu krijgt ze ook nog 4 kiezen erbij. Al met al is ze niet heel gezellig en heb ik ook al een paar keer geroepen dat ik naar huis wil. Toch proberen een beetje los te laten en uitjes te plannen. We proberen nu om de dag wat te doen zodat ze in ieder geval de dag dat we op de camping zijn goed haar middagslaapje doet. Haar ochtendslaapje slaat ze nu regelmatig over.

3 maanden geleden

Lukt het om de kamer wat donker te maken met vuilniszakken? Een zo veel mogelijk dezelfde slaapomgeving te creeeren? Ik denk dat ik gewoon het ritme van thuis zou proberen, en als dat niet lukt dan heb je je best gedaan. Je kan kiezen voor ‘s ochtends 3 kwartier zodat er toch een herstellend slaapje is als je daar zorgen over maakt. En thuis komt alles vanzelf weer in het ritme na een paar dagen 😘

3 maanden geleden

Hij heeft een uur in bed gelegen, rondgekeken en gespeeld. Daarna in de auto gezet en viel meteen in slaap daar. Vind het zo lastig om dat los te laten, heb dan geen rust in mijn hoofd. Ook bang dat het dan thuis ook weer een gevecht is terwijl we een mooi ritme hadden. Ik heb dat zelf ook gewoon nodig.. beetje weten welke tijd hij slaapt. Lastig hoor.. Maar idd vanmorgen 3 kwartier gedaan zodat hij toch wat rust heeft gehad. Die dut lukt nog het makkelijkst. Twijfelde of hij niet naar 1 slaapje moest, maar die ochtend doet ‘ie nog wel goed dus wellicht dan toch niet.. al weigert hij wel de middag dus

3 maanden geleden

Hier nu ook op vakantie. We zaten al in de overgang naar 1 slaapje maar heb voordat we weg gingen als een malloot vastgehouden aan 2 slaapjes zodat we hier iets flexibeler zijn. Het is hier ook zoeken. Voordat we gingen sliep ze ‘s ochtends 20-25 minuten ongeveer en ging dan om 12.30-13.00 naar bed voor middagslaap. Als we haar hier 20 minuten laten slapen dan is het ‘s middags drama. Een uurlang draaien in bed, netals zojuist 🤦🏼‍♀️ van de week zelfs 1.5 uur. Wij laten haar dus nu ‘‘s ochtends 15 minuten maximaal slapen en dan ‘s middags pas 13.15-13.30 naar bed. Werkt perfect voor ons. Dan na ochtendslaapje zwemmen, lekker moe worden. En dan gaat de middagslaap dus perfect. Gisteren zelfs bijna 3 uur (wakker gemaakt). Daardoor kan ze ‘s avonds ook een uurtje later naar bed en wordt ook een uurtje later wakker. Ik zou dus het ochtendslaapje verder inkorten! En hij krijgt zoveel indrukken waardoor hij wss lekker afgeleid is dus misschien ook ietsjes later op bed ‘s middags. Probeer het eens. Ieder kindje is anders natuurlijk. Het was voor ons ook echt even puzzelen. Hier ook enorme sprong in ontwikkeling en alleen maar willen oefenen met lopen en klimmen. Dus herken het wel!

3 maanden geleden

Ohja vanochtend was dus een foutje. Tijd vergeten🤦🏼‍♀️

3 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde maar dan thuis, kan dus ook de leeftijd zijn en niet persé (alleen) de andere omgeving

3 maanden geleden

Reactie op fietje27

Hij heeft een uur in bed gelegen, rondgekeken en gespeeld. Daarna in de aut ...
Snap het hoor dat het onrust bij jezelf geeft. Ik heb dat zelf ook vaak dat ik dan minder kan genieten omdat het anders loopt. Het blijft soms toch puzzelen met de slaapjes. Maar zou me niet teveel zorgen maken over thuis, dan is de situatie toch vaak weer anders en is er meer rust bij jezelf Omdat je lekker thuis bent in je eigen omgeving en je ook bij je kindje meer rust.

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Heel lief. Ik denk idd combinatie van hier op vakantie en ook nog mega ontwikkeling. Overgang naar 1 slaapje zal er wel aan gaan komen. Wellicht gaan we de ochtend verder inkorten. Gister heeft hij ‘s middags een uur in bed liggen draaien en spelen. Mijn man haalde hem eruit en heeft hem in de auto gezet. Toen sliep hij meteen haha.