3 Reacties
茅茅n maand geleden
Hier ook een zeer temperamentvol jochie. Al fluister ik nee, dan flipt hij uit en begint alles met gooien. Slaan, krabben en bijten doet hij ook.
Aan tafel kies ik ervoor om hem nu in deze fase gewoon op schoot te laten eten omdat hij anders niets eet. Tijdens het gillen probeer ik hem rustig te krijgen door hem te wiegen (oftewel houdgreep bij overstrekken馃ぃ) en wat te neuri毛n zodat hij iets rustiger wordt. Bij slaan en met dingen gooien zeg ik wel heel ferm nee. Vooral als hij naar anderen of bijvoorbeeld de televisie gooit.
Mijn zoontje is 16 maanden trouwens.
茅茅n maand geleden
Hoort denk ik wel een beetje bij de leeftijd 馃槄 hier werkte eetblad van de eetstoel halen en een ander plekje aan tafel (naast me ipv aan het hoofd van de tafel). Alvast iets op tafel leggen wat hij lekker vindt en pas gaan eten als hij honger begint te krijgen ipv te vroeg
茅茅n maand geleden
Aan tafel is hier ook een ding. Ik een andere plek en het blad weggehaald. Hij eet nu zoals ons van tafel en we zetten het eten altijd eerst op tafel voor er hem in de stoel zetten. Soms wil hij niet eten maar dan wil hij bijvoorbeeld ons gewone bord en dan eet hij alles achter elkaar op.
Dus hij wil vaak iets en meestal hetzelfde als wij of soms zelf eten bij yoghurt/kwark enzo.
Speelgoed aan tafel doe ik niet, eetmoment is eetmoment en geen speeltijd. Ook geen filmpjes, kom je niet meer vanaf heb ik zovaak gehoord in mijn omgeving hahha
Op schoot probeer ik ook echt te voorkomen. Ik kan zelf niet eten en de tweede komt eraan, dan kan ik me niet opdelen. Dit is bij ons wel alleen na de opvang en te weinig slaap een ding. Maar het werkt om hem in de auto met ophalen vast een koekje te geven, dan is hij thuis met het eten minder hangry 馃槀