Hi mamas,
Ik zoek lotgenoten die me tips/ ervaringen kunnen geven hoe je best omgaat met heel hevige schreeuw/ krijs/ driftbuien.
Ik zit al 2 maanden met een kind die helemaal veranderd is, had hier al een topic over geopend. We zijn toen met hem naar de dokter geweest en bleek wat vocht in zijn oor. Medicatie gekregen dus ik hoopte het antwoord te hebben gevonden.. neen dus. Het bleef erg. Daarna op vakantie werd het nog erger dus ik dacht oké verandering waar hij moeilijk mee omgaat, het zal wel beteren thuis. Nu ongeveer een week geleden terug thuis en de buien worden alleen maar erger. Het is echt verschrikkelijk. Vooral bij het verschonen en tijdens fruituur en bedtijd. Hij gooit zijn bord tijdens het eten nog net niet in mijn gezicht.. hem in eetstoel zetten is ook een ramp. En tijdens het verschonen schopt hij me hevig weg met zijn benen.
Het geschreeuw is echt nie normaal. Zelfs mijn dochtertje van 2 jaar oud houdt haar handjes op haar oren als hij bezig is.
Op het internet lees ik veel tegenstrijdige dingen. Mijn zoontje is nu 15 maanden en ik las dat je op deze leeftijd hem moet afleiden tijdens een driftbui, door bv uit zijn lievelingsboek te lezen. Dit helpt helemaal niet.. dan las ik ergens dat je het gedrag best negeert. Maar dan escaleert het alleen maar.. ik weet me echt geen raad meer maar het zorgt voor veel spanning in huis. Ik heb hierdoor constant stress en krijg ook paniekaanvallen soms ervan. Ik heb met mijn dochter een postnatale depressie gehad dus ik raak snel getriggerd door gehuil en met haar heb ik nooit zulke hevige buien meegemaakt.
Hoe ga ik er best mee om en wanneer eindigt dit 😭😭 is dit een fase als het al van begin Juli bezig is? Hij was echt een droom van een baby dus heb veel moeite met deze verandering te zien ineens..