22 Reacties

2 jaar geleden

Hoi mama, ik geef water uit een beker of glas (wel zorgen voor veilig dik glas want ze bijten erop). In het begin een glas omdat ik dan beter kon zien wat er gebeurde.. En dan een schoteltje eronder voor alles wat eruit komt. Ik probeerde steeds een paar slokjes en nu gaat het steeds beter. Ze vinden het ook erg lekker. En leuk om te drinken uit een glas/beker. Die munckin heb ik ook geprobeerd maar ze snappen dat zuigen aan een rand nog niet lijkt wel.. dus wellicht iets later:). Ik geef water en lauwe slappe thee (kamille). Ik gebruik gewoon kraan water maar dat heb ik altijd al gedaan.

2 jaar geleden

Ik geef mijn dochter (8 maanden) gewoon water uit een glas van de kraan, heb ook de Munchkin beker gekocht, wat een flop zeg! Ik geef volgens mij een kwart van de glas dus niet veel, even aan wennen, kleine glas van de HEMA gebruik ik gewoon en ze weet hoe ze het uit moet drinken

2 jaar geleden

Begonnen met een laag plastic bekertje en momenteel met de Munchkin 360 beker. Meerdere malen per dag aanbieden en het vooral leuk houden. Nu nog steeds vind ze het soms leuk om met het water te spelen en het uit te spugen en sommige keren drinkt ze een hele beker op. Thee drinkt ze overigens beter dan water. Vanaf de geboorte gewoon kraanwater gegeven en nu nog steeds.

2 jaar geleden

Hier ook gewoon uit een (dik) glas laten drinken. Af en toe de 360° beker, begint hij nu wel te snappen. Kraanwater kan gewoon in NL (zelfs beter dan bronwater, bevat meer calcium en minder microplastics) zolang je geen loden leidingen hebt.

2 jaar geleden

Eerst de munckin 360, dan moet ik haar wel helpen met kantelen van de beker en sinds afgelopen weekend kan ze ook uit een rietjesbeker drinken. Met een zacht rietje. Ze zat er eerst alleen op te kauwen, maar toen ik hem later nogmaals aanbood toen ze dorst had, dronk ze er meteen uit. Gewoon kraanwater zonder koken of iets, dat kan hier in Nederland prima

2 jaar geleden

Is normaal hoor ze is aan het oefenen. Hier gebruik ik een munchkin beker 360 ging eerst ook er naast maar na aantal weken oefenen neemt hij goede slokken. Gaat er ook soms langs hoor maar hou er en spuugdoek onder. Het is sowieso gewoon veilig om kraanwater te geven ? Je drinkt dat toch zelf ook? Gaat er om dat je geen flesje kan maken met warm kraan water. Waarom zou het onveilig zijn😂

2 jaar geleden

Als je uit Nederland komt zou ik snel stoppen met Spa water. Wat zonde van je geld want Nederlands kraanwater is schoner! Boodschappen zijn al duur genoeg 😉 Ik ben begonnen met water uit een glas, inderdaad omdat je dan kunt zien wat ze doen, of ik gebruik een Ikea kinder plastic bekertje. Mijn zoon spuugt het ook terug of blaast bubbels. Dat is heel normaal, ze moeten leren drinken en gaan wat spelen en ontdekken. Hier ook een Munchkin 360 beker gekocht maar dat snapt hij ook nog niet helemaal. Komt vanzelf! Het is het beste om met een open beker te beginnen had ik gelezen. Zo leren ze de beste drinktechniek aan wat ook goed is voor de spraakontwikkeling. Even de kliederboel, maar het is maar water, accepteren en een doekje onder de kin doen! 😁

2 jaar geleden

Reactie op Wallflower

Is normaal hoor ze is aan het oefenen. Hier gebruik ik een munchkin beker 3 ...
De kraam verzorgende zei tegen mij dat ze beste spa water kan drinken. Ik had met 2 maanden geprobeerd kraanwater te geven dat gekookt was toen kreeg ze krampjes! Daarna daarmee gestopt. Nu is ze natuurlijk bijna 8 maanden en heeft soms wel eens krampjes. Dan denk ik is het dan wel verstandig om kraanwater te geven? Dalijk weer krampjes 😅 Vandaar mijn vraag. Ze is al ellendig met moeizame ontlasting. Ik wil eerlijk gezegd gewoon kraanwater te geven! Omdat ik moe wordt van spa water zware flessen tillen naar huis. Ik heb nu zo iets van misschien kan ze het nu wel aan omdat ze nu vaste voeding krijgt. Ik wil ook stoppen met nutrilon omneo en over stappen naar standaard. Omdat het gewoon geen effect meer heeft. Daarom vraag ik het elke kind is anders toch. 😂

2 jaar geleden

Ze drinkt hier gewoon kraanwater, uit een open beker, 360 beker van Munchkin of de nijntje rietjesbeker. Ik kook het water ook niet.

2 jaar geleden

De kraam verzorgende zei tegen mij dat ze beste spa water kan drinken. Ik h ...
Ik zou je niet zo druk maken als hij of zij ook vaste voeding krijgt (oefenhapjes) zou ik me totaal niet druk maken om de melk of kraanwater ☺️ krampjes zijn nooit te voorkomen zeker niet de eerste zes weken. Wat je ook probeert. Nu is ze al een stuk groter.

2 jaar geleden

Ik zou lekker veel gepureerde pruimen geven of kiwi gold als ze last heeft van de darmen. Hier kindje met koemelkeiwitallergie die ook met regelmaat verstopt zat, nu geef ik pruimen en het is opgelost haha

2 jaar geleden

Hier in België wordt kraantjeswater afgeraden. Dus gebruiken we flessenwater. Als ik in Nederland woonde zou ik ook overstappen naar kraanwater. Ik oefen met water drinken uit een beker maar geef het ook uit de gewone fles waar hij zijn melk uit drinkt.

2 jaar geleden

Er is laatst juist uit onderzoek gekomen dat er meer microplastics in flessenwater zitten. Ons kraanwater is heel schoon, ik zou er gewoon voor gaan.

2 jaar geleden

Wij drinken toch ook kraanwater? Koken we dit elke keer voordat we het drinken? Wij zijn ook groot geworden met het kraanwater dat vroeger in ons flesje zat. Zowel om gewoon zo te drinken als in de melk. Gewoon vaker aanbieden dan raken ze gewent aan waar ze uit drinken

2 jaar geleden

Hier is de nuby rietjesbeker een groot succes bij onze 7.5 maand oude baby

2 jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ik zou lekker veel gepureerde pruimen geven of kiwi gold als ze last heeft ...
Ja ik had haar kiwi gegeven met 6 maanden toen had ze ineens 2x per dag ontlasting. Kreeg advies van CB dat ik dat niet moet doen en ermee moet uitkijken !!!! Want kan allergische reactie krijgen pfff daarna daarmee gestopt en gisteren heb ik hun gebeld weer toen zei de andere collega juist wel geven pfff ik volg het ook allemaal niet 😒

2 jaar geleden

Reactie op JuKaMi

Hier in België wordt kraantjeswater afgeraden. Dus gebruiken we flessenwate ...
Ahaa .. ja ze wilt helaas niet uit de gewone fles dan gaat ze kokhalzen ervan😂

2 jaar geleden

Reactie op BMT26

Wij drinken toch ook kraanwater? Koken we dit elke keer voordat we het drin ...
Ja klopt maar wij zijn geen baby van 7 maanden meer vandaar mijn vraag. Ik kan mijn darmen en maag niet vergelijken met een baby. Ik heb zelf sws tot 2jaar geen kraanwater gehad 😂. Ik ben nu ook groot geworden 🤣. Ik vroeg het omdat ze krampjes krijgt met kraanwater. Nu ze natuurlijk vaste voeding krijgt misschien niet meer. Anyways het is een vraag he en elke kind is anders. Zoals ik anders ben dan jou😍 Ik weet dat ik vaker moet aanbieden zo dom ben ik ook weer niet 😜 Vragen over een beker of etc. kan geen kwaad. Ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor mijn kind. Dat jij jouw kind dwingt om gewend te raken, dan doe je dat 😍

2 jaar geleden

Wij geven gewoon ongekookt kraanwater. Ik meen dat mensen weleens ander water gebruiken vanwege de microplastics. Als dat een belangrijk punt is zou ik vooral kritisch blijven kijken naar al het andere plastic dat je gebruikt voor je kind (Vooral icm warmte, vanwege de weekmakers). Enfin, ga bij jezelf na waarom je nu geen kraanwater gebruikt en overweeg op die manier welk water je wilt geven. Wij geven drinken in een open bekertje. Dat gaat na oefenen goed. Vanuit de tandarts begrepen dat rietjesbekers ook goed zijn, maar van die Munchkin bekers worden afgeraden. Dit vanwege de afwijkende drinktechniek. (En eerlijk ik probeerde er ook een keer uit te drinken, maar begreep ook niet direct hoe het werkte🤭).

2 jaar geleden

Ja ik had haar kiwi gegeven met 6 maanden toen had ze ineens 2x per dag ont ...
Van kiwi krijgen ze geen allergische reactie hoor. Google het maar eens. Elke dag een hele kiwi is misschien wat veel en je wil variëren maar kiwi mogen ze gewoon eten hoor! Zeker als het helpt met de ontlasting zeker doen!!