11 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben 'gestart' met een gewoon glas en ik houd hem zelf vast, lees: mijn glas en de laatste slokjes mag mijn zoon als hij het glas uit mijn handen wil pakken haha. Hij dronk meteen al best goed.
Vandaag toevallig een tuitbeker geprobeerd maar dat was geknoei en hij kan die eigenlijk ook niet zelf vasthouden nog. Beviel me dus minder en een gewone beker schijnt beter te zijn.
Ik ga een gewoon kinder bekertje kopen in samen te oefenen en zo'n Munchkin 360 beker want die kunnen ze makkelijker zelf vasthouden en lekt niet/ minder.
Ik vond dit artikel behulpzaam:
https://www.oudersvannu.nl/baby/baby-water-geven-vanaf-deze-leeftijd~0068cd1
2 jaar geleden
Wij zijn begonnen met een hele kleine tuitbeker van Avent. Ik wil haar namelijk eerst leren dat ze hem zelf moet vastpakken en moet kantelen. Het gaat na een paar dagen al een heel stuk beter, ze houdt hem vast, zet haar mond eraan en begint te drinken. Ze probeert hem ook een beetje te kantelen maar laat al snel 1 hand los. Ze vindt het wel heel erg leuk om het te proberen.
Als het nog ietsjes beter gaat heb ik een 360 graden beker en mag ze daarmee gaan oefenen. Ik help haar natuurlijk wel.
2 jaar geleden
Reactie op Annaa90
Kan dit alleen als de baby de fles ook al zelf pakt? Of.. hoe train je dit? ...
Nee hoor, onze dochter doet dat ook nog niet zelf, maar de (tuit)beker probeert ze wel echt zelf te pakken. Daar zitten handvaten aan en dat maakt het net even iets makkelijker om te leren. Ik heb hem gewoon voor haar neergezet. Toen ze hem vastpakte heb ik geholpen met hem omhoog halen.
Een normale beker is misschien beter maar goed, ze zijn pas 6 maanden ongeveer en dan vind ik het persoonlijk helemaal prima als ze nog niet uit een normale beker leert drinken haha. Zolang ze maar niet voor altijd uit een tuitbeker drinken denk ik dan maar 😂
2 jaar geleden
Hier krijgt ze meestal wat slokjes uit een kleine beker. We hebben van die kinderbekers voor de oudste, deze gebruiken wij ook voor haar. Ik heb ze zelf gehaald bij de Blokker. Leuke verschillende kleurtjes en ook direct klaar voor later.
Ze drinkt hier een paar slokken uit en de rest gaat er naast 😂. Als ze eenmaal goed stabiel recht op kan zitten, krijgt ze van mij een munchkin 360 graden beker. Deze hebben we nog liggen van de oudste.
2 jaar geleden
Wij hebben dr Browns flessen en daar de tuitspeen en handgrepen bij gekocht
2 jaar geleden
Reactie op Bosdieren
Ik ben 'gestart' met een gewoon glas en ik houd hem zelf vast, lees: mijn g ...
Ik heb ook een open bekertje, zo een van ezpz. Nu houd ik hem vast zodat ze eruit kan leren drinken. En als dat dan wat beter gaat, gaan we ook proberen dat ze zelf het bekertje vast kan gaan pakken. Tuitbeker werkt hier niet (net als flesjes overigens, geef live bv). Rietjesbeker gaan we nog proberen.