9 Reacties

3 dagen geleden

Ik zou een hydrofiel doekje gebruiken, microvezel doek reinigt dieper…

3 dagen geleden

Lannettecreme met 20% vaseline helpt hier goed. Smeren iedere avond voor slapen als de huid droog is.

3 dagen geleden

Hydrofiel washandje lijkt me ook wat zachter 😊 verder gebruiken wij hier vaseline cetamacrogol en tiny todd.

3 dagen geleden

Droge huid zalf van Dr Leenarts

3 dagen geleden

Ik vind hydrofiel dus echt waardeloos schoonmaken haha. Veel te dun spul, maar anders moet ik dat maar weer proberen. Thanks! Ik ben niet op zoek naar iets anders om te smeren. Ik wil liever voorkomen dat het smeren zo nodig is.

2 dagen geleden

Voorkomen doe je denk ik vooral door preventief smeren, vooral op koude dagen. Verder zou je nog kunnen kijken naar je wasmiddel, shampoo en douchegel om zo min mogelijk uitdrogende irriterende ingrediënten te hebben. Maar juist parfumvrij en olie ofzo

2 dagen geleden

Wij hebben van de kinderarts (daar liepen we al met andere probleem) Cetomacrogol crème gekregen. Werkt super goed. Dat kun je ook gewoon los bij de kruitvat kopen

2 dagen geleden

Reactie op Muurbloempje01

Wij hebben van de kinderarts (daar liepen we al met andere probleem) Cetoma ...
Ja Cetomacrogol crème (vaseline crème) hebben we inderdaad ook via de huisarts. Vorig jaar was heel zijn lichaam snel droog en daar gebruikte we het voor. Nu gelukkig alleen nog z'n wangen, maarja we moeten minimaal 3x per dag smeren en dan zijn ze nog rood en ietsje droog. Zeep gebruik ik al niet als het niet nodig is. Er spoelt natuurlijk wel wat langs zijn gezicht met haren wassen. Maar ik hoopte meer op iets van doekjes met lotion o.i.d. wat dan uit ervaring milder is dan alleen met water schoonmaken

één dag geleden

Wij smeren met Weleda wonderbalsem. Doe je heel lang mee!