4 Reacties

4 maanden geleden

Is ze moe genoeg? Hoe ziet jullie ritme eruit? Ik denk dat je er doorheen zal moeten, ze is nu eenmaal gewend aan wandelen en jullie aanwezigheid. Niet erg natuurlijk maar wel lastig voor jezelf, dus logisch dat je wil dat ze zelfstandig kan slapen. Daar help je haar ook mee, want zo kan ze ook beter uitrusten.

4 maanden geleden

Moe genoeg is ze volgens ons wel. We houden enerzijds de wakkertijden in de gaten (ong 3/3/4 ) en merken ook opd at ze kort voor een dutje in de ogen gaat wrijven en zelfs wat vervelend kan gaan doen als het net iets te lang duurt. Pas sinds enige tijd lijkt zich een duidelijk ritme te vormen (ook niet altijd exact vooral niet met de dutjes gezien ze vaak weigert te slapen en het allemaal heel lang duurt voor ze slaapt). Meestal is ze tussen 6u15 en 6u45 wakker, ze komt dan nog even bij ons in bed (soms slaapt ze nog even kort totvb 7u15, maar vaak is het wat rusten en krijgt ze borstvoeding. Tussen 9u30 en 10 proberen we haar een eerste keer te laten slapen en afhankelijk daarvan plannen we haar 2e dutje en bedtijd. Tegen 19u15 a 20u slaapt ze normaal wel.

4 maanden geleden

Reactie op Marley_89

Moe genoeg is ze volgens ons wel. We houden enerzijds de wakkertijden in de ...
Ik neem m’n dochter ook meestal in bed als ze wakker wordt voor bv en nog wat dutten, maar ga haar wakkertijd pas rekenen vanaf dat we echt uit bed gaan. Dus ik zou gewoon is proberen haar pas om 10.15 uur in bed te gaan leggen als ze om 7.15 eruit gaat zegmaar. Tenzij ze natuurlijk heel duidelijk aangeeft moe te zijn eerder. Verder misschien een klein slaap ritueel introduceren ook voor overdag? Even lekker knuffelen bijv, wiegen, een bepaalde beer erbij naar buiten zwaaien sn gordijnen dicht doen. Kan wellicht helpen dat ze in slaap modus gaat. En werkt het niet om haar in slaap te voeden en dan over te leggen in der kamer? Dat doe ik nog altijd 🙈 soms wordt ze even wakker bij neerleggen maar dan wrijf ik op der rug (ze is een buik slaper) en dan slaapt ze meestal snel door

4 maanden geleden

Onze oudste wilde overdag ook nooit in zijn bedje slapen. Uiteindelijk hebben we dat maar geaccepteerd en dus veel gewandeld, wel altijd even geprobeerd eerst in bed en soms werkte het wel en als het niet zo was, dan namen we hem weer mee in de kinderwagen. Pas toen hij 1 dutje deed met 1,5 jaar ging hij steeds vaker in zijn eigen bedje slapen. Thuis ook gewoon in de kinderwagen als dat nodig was ivm regen. We hebben ook al vrij vroeg, iets zelf bedacht en dat zijn stevige wielen onder zijn ledikantje, om hem het gevoel van de kinderwagen mee te geven en te wiegen, maar dan in zijn bedje. Dit werkte bij ons ook heel goed.