19 Reacties

8 maanden geleden

Crème van moedermelk als je nog borstvoeding geeft.. doet echt wonderen hier voor alles.

8 maanden geleden

Eucerin Urea plus bodylotion.. werkt echt fantastisch voor hele droge huid. We hadden eerst balneum extra vettend maar de bodylotion is nergens meer te bestellen. Wij hebben ook al veel zalfjes gehad van de kinderarts. Maar alles op basis van vaseline wat de huid juist meer irriteerde.

8 maanden geleden

Reactie op Jentjuhh

Eucerin Urea plus bodylotion.. werkt echt fantastisch voor hele droge huid. ...
Is Inoli geworden, vertelde mijn HA mij. Inoli intensief vettende crème 🙏🏽

8 maanden geleden

Als je kindje exzema heeft, zou ik eens naar de kinderarts gaan. Met onze oudste hebben we dit ook gedaan. Hij kreeg eerst een zalfje met cortisone om de uitslag weg te krijgen. Daarna een onderhoudende creme. Echt utopisch exzema krijg je niet weg met vochtinbrengende crèmes. Voor het gezichtje ben ik zeer tevreden van homeoplasline. Doe ik elke avond op de wangen en kin. Onderhoudend doorheen de dag A derma dermalibour. Voor na het bad gebruik ik la roche posay lipikar. Niet te vaak in bad, max. 2 keer per week. Indien nodig ander wasproduct en uitkijken met knuffeltjes waar ze mee slapen.

8 maanden geleden

Als het echt eczeem is heb je meer nodig, zoals al gezegd wordt. Echt een hormoonzalf. Wij hebben deze (hydrocortison) recent ook gekregen van de huisarts. Als onderhoud (wanneer het eczeem weg is) gebruiken we een zeer vette creme, cetomacrogol, ook op recept gekregen. Hiermee is het eczeem van onze kleine goed onder controle te houden.

8 maanden geleden

Reactie op LeNon

Als het echt eczeem is heb je meer nodig, zoals al gezegd wordt. Echt een h ...
Is hormoonzalf niet heel heftig voor die kleintjes? Ik probeer liever iets natuurlijks voordat ik dat ga smeren 🙈

8 maanden geleden

Reactie op LeNon

Als het echt eczeem is heb je meer nodig, zoals al gezegd wordt. Echt een h ...
Zelfde hier. Hydrocortison, deze langzaam afbouwen en daarna onderhouden met een vette crème. Vaseline etc deed niks voor mijn kleine, dus gebruik nu Inoli 🙏🏽

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Is Inoli geworden, vertelde mijn HA mij. Inoli intensief vettende crème 🙏� ...
Inoli en Balneum hebben een hele andere samenstelling. Daarnaast is de bodylotion heel anders weer dan de crème. Vreemd dat de huisarts dat zo zegt. Urea en Ceramide zit in Eucerin Urea Plus en Balneum extra vettend. Ik merk groot verschil nu we de Eucerin hebben getest.

8 maanden geleden

Wij lopen bij een dermatoloog en hebben verschillende zalfjes geprobeerd. Nu eindelijk een goeie, wel een sterke (hormoon)zalf maar het werkt goed en we hebben er een ander kind voor terug gekregen. We smeren in met vaseline paraffine, smeert fijner dan cetomacrogol. Dus ik zou je laten doorverwijzen!

8 maanden geleden

Wij ook hormoonzalf (locoid) van de HA. Gaat het snel mee weg! Als het weg is houden we het goed vet met voedende creme

8 maanden geleden

Reactie op Y1995

Is hormoonzalf niet heel heftig voor die kleintjes? Ik probeer liever iets ...
De natuurlijke zalfjes kunnen heel goed helpen om de huid te onderhouden. Om de vlekjes weg te krijgen ga je wat anders nodig hebben. Eczema gaat niet zomaar weg. Als het wat anders is, kan dat wel voldoende zijn.

8 maanden geleden

Reactie op Tanja-S

Crème van moedermelk als je nog borstvoeding geeft.. doet echt wonderen hie ...
Hoe maak je dat? Ik heb cetamacrogol van de HA, maar vingertjes liggen nu ook open 😟 Elke zalf heeft hij er zo af omdat hij gelijk zijn handen in zijn mond stopt. Hormoonzalf vind ik ook wel heftig klinken ?

8 maanden geleden

Reactie op Jentjuhh

Inoli en Balneum hebben een hele andere samenstelling. Daarnaast is de body ...
Raad jij de eucerin aan?

8 maanden geleden

Voor mezelf helpt zalf met lanoline, of pure lanoline zelfs

8 maanden geleden

Wij wilde liever niet met hormoonzalf smeren en hebben aardig wat verschillende dingen geprobeerd. Uiteindelijk bij tiny tod terecht gekomen. Het is echt verschrikkelijk duur maar hier helpt het echt heel goed.

8 maanden geleden

Mijn kindje had heel erg last van berg, eczeem op hoofdhuid. Heel veel geprobeerd, uiteindelijk heeft deze geholpen: ‘eczema repair junior’

8 maanden geleden

Shea butter en frambozen zalf . En kijken waar je kind intolerant voor is, komt toch vanuit binnen uit

8 maanden geleden

Reactie op Marjoleiinn

Shea butter en frambozen zalf . En kijken waar je kind intolerant voor is, ...
Komt niet altijd van voeding.. dus ook niet altijd 'van binnen uit'

één maand geleden

Ik heb ook de hormoonzalf kuur gehad en die andere met een c (waarvan ik de naam elke keer vergeet), nu omdat het terugkwam weer zoekend naar iets wat werkt en wonderbaarlijk gewoon pure wolvet en binnen twee dagen waren z’n hele rode kriebelende beentjes weer geheeld. Topspul! Wolvet dus, dikke aanrader!