4 Reacties

9 maanden geleden

Op zich niet erg hoor, maar kan je zijn flesjes overdag niet iets verhogen zodat hij 's nachts niet nodig heeft? Verder komt het vanzelf, hij eet in ieder geval iets. Het ene kindje is gewoon wat hongeriger dan de ander. Half bordje avondeten is prima!

9 maanden geleden

Echt niet gek hoor, dat komt vanzelf wel. Ik zou me er niet druk om maken als het verder goed gaat met hem. Alles op zijn tijd. Eigen ervaringen:hier een die het echt graag zelf doet en anders niet altijd goed eet. Stukjes werken dan wel echt beter is mijn ervaring. Onze oudste vrat vooral gepureerd, dus zo verschillend per kindje. Eten jullie samen? Dat helpt bij ons ook mee (zien eten doet eten). Trouwens, onze jongste is een topeter en toch ook nog minimaal 3x per nacht aan de borst 🙈.

9 maanden geleden

Ik denk niet dat het ligt aan het feit dat hij gepureerd eten krijgt. Mij lijkt net dat ze daar makkelijker veel van kunnen eten doordat het zo vlot binnen glijdt. Ik was er toevallig nog met mijn moeder over bezig vandaag hoe gek het is dat mijn dochter 3 stukken fruit in de vorm van puree op krijgt (sorry, zij is dus wel een goede eter 🙈), terwijl ikzelf al genoeg heb als ik een appel eet. Sommige kindjes doen het beter op puree, sommigen op stukken. Je kan altijd eens voorzichtig proberen met stukken. Ik vind het zelf ook eng omdat ze soms bij brood bijvoorbeeld overgaf, maar het gaat al beter (wel nog veel op de grond, dat is dan weer een reden waarom ik een voorkeur heb voor zelf eten geven met de lepel). Maar uiteindelijk is het ook niet abnormaal dat hij nog niet super veel eet, zo zijn er nog kindjes. Heeft hij 's nachts echt honger of zoekt hij troost? Mogelijk eet hij ook wat minder vv doordat hij nog veel melk drinkt? Vooral in de voormiddag omdat zijn fruit vrij snel na de fles is.

9 maanden geleden

Elk kind is anders. En een baby kan van nature heel goed zelf aanvoelen hoeveel hij/zij moet eten. Jij bepaald wat hij eet, en hij bepaald hoeveel 😊 Zolang hij goed groeit en zijn eigen curve volgt hoef je je geen zorgen te maken. Lekker zijn eigen tempo blijven volgen.. En aan de andere kant, onze zoon eet best veel. En dan maak ik mij wel eens druk of het niet teveel is 😂 Dus dat kan ook haha.