38 Reacties
2 maanden geleden
Is prima hier word hij om 8 uur wakker soms eerder en doet om 12.30 1 slaapje tot 14.30/15:00
2 maanden geleden
Hier slaapt ze nooit meer dan 1,5 uur per dag. Gaat prima. 😝 Ik heb gewoon een meisje met heel veel energie. Als hij gewoon vrolijk is lijkt het me prima? En de ontwikkeling is nu ook in volle gang hier is het ook rommelig tussen 1 en 2 slaapjes soms en soms weer korter en dan langer. Soms slaapt ze maar een uur maar dan heeft ze last van haar tanden.
2 maanden geleden
Herkenbaar hoor! Hij deed tot 15 maanden twee slaapjes. 1 korte en 1 lange. Opeens veranderde dat. Toen gingen we naar 1 slaapje over en soms hield hij dat goed vol, soms moesten we toch nog powernapje aanbieden in de ochtend. Het is nog steeds wisselvallig! Hij sliep eigenlijk iedere keer 2 uur lang smiddags. Laatst op de opvang sliep hij zelfs bijna 3 uur en de afgelopen dagen sliep hij thuis maar 1 uur en 3 kwartier. Is dan om 14:00 wakker. Wij leggen hem dan wel om 18:30 in bed. Dat gaat goed! Maar wij vonden het ook opeens vreemd. Is wel vrolijk en energiek. Merken zelfs dat hij echt moe gemaakt moet worden gedurende de dag.. snel verveelt en veel energie. Het zal er wel bijhoren.. Ze reguleren het steeds beter zelf denk ik en slapen gewoon wat ze nodig hebben
2 maanden geleden
Je kan proberen 1 powernapje in de ochtend en dat hij dan ‘s middags nog een lang dutje doet. Maar inderdaad groot verschil kan het soms zijn tussen 2 en 1 dutje. Kan ook zijn als je overgaat naar 1 dutje en dat iets later aanbiedt, hij wat langer slaapt en dan ook wat minder klant wakker hoeft te zijn voor avondbedtijd. In de ochtend moet je dan wat rekken.
2 maanden geleden
Hier ook ineens een veranderend slaapritme met 15 maanden. Eerst 30 min in de ochtend (wakker maken) en in de middag 1,5 tot 2 uur. Maar sinds zaterdag vertikt hij het om in de ochtend te gaan slapen 😅. Nu dus maar over op één slaapje per dag en tot nu toe gaat dat prima. Eind van de ochtend en middag wordt hij wel wat moe. Maar dat zal even wennen zijn. De nachten gaan tot nu toe goed, hij slaapt door en geen gedoe met naar bed brengen gelukkig.
2 maanden geleden
Was exact hetzelfde bij mijn dochtertje! Zij deed vaak zelfs 2 dutjes van telkens 2u, en op een dag deed ze er maar eentje van 1u.. Sindsdien heeft ze nooit meer 2 dutjes willen doen, maar dat ene dutje werd wel steeds langer. Ze slaapt nu 2u en houdt het prima vol tot bedtijd 🙂
2 maanden geleden
Reactie op fietje27
Herkenbaar hoor! Hij deed tot 15 maanden twee slaapjes. 1 korte en 1 lange. ...
Het is zo’n gek verschil ineens, van duidelijk 2-3-4 ritme naar opeens pas na 4/5 uur eerste dut willen doen en dan 6 uur wakker zijn!
2 maanden geleden
Reactie op Mommo
Was exact hetzelfde bij mijn dochtertje! Zij deed vaak zelfs 2 dutjes van t ...
Gek hè dat verschil zo plots. Fijn om te horen dat het herkenbaar is, hopelijk wordt de ene dut bij hem ook langer want de hele dag wakker op 1,5 uur slaap is zo’n gigantische overgang.het zal wel loslopen :)
2 maanden geleden
Reactie op Mommo
Ja ik vond het ook heel gek, maar ze kan het dus prima hebben, die lange wa ...
Dank je :) kon jullie dochtertje dit meteen hebben? Ik merk aan m’n zoontje dat ie wel echt prikkelbaarder en vermoeider is
2 maanden geleden
Mijn zoontje valt nu heel moeilijk in slaap, lijkt oververmoeid. Anderen dit ook meegemaakt?
2 maanden geleden
Ja had mijn oudste ook een tijd last van. Je kan proberen toch weer een 2e slaapje overdag aan te bieden. Bij onze zoon lukte dit niet, maar als hij in de avond dan prikkelbaar en oververmoeid was brachten we hem eerder naar bed en We gaven hem dan speelgoedautootjes mee naar bed en boekjes om zelf te bekijken en dat hielp goed, dan kon hij zichzelf vermaken in alle rust en op gegeven moment in slaap vallen. Ook deden we rustige slaapmuziekjes aan of muziek met aquariumvissen op youtube dan kon hij naar de visjes kijken en in slaap vallen. Bij ons hielp dit allemaal wel goed om de rust terug te vinden.
2 maanden geleden
Een maand geleden was het bij ons ook plots van 2 naar 3, overigens ging ze wel in eens heel veel slapen. Nu is dat wel wat minder. Op de opvang doet ze niet langer dan 1,5 uur a 2 uur. Thuis slaapt ze gelukkig wel wat langer. Ik denk niet dat het schadelijk is. Als die wat prikkelbaarder is, misschien een iets eerdere bedtijd dan normaal. Hier slaapt ze sporadisch ook maar 1 uur en dan ligt ze soms al om 18.00 of iets eerder in bed. Zo deden we dit ook bij onze oudste. Het duurt eventjes voordat ze wat langer gaan slapen, ook vanwege de vele ontwikkelingen die ze doormaken in deze fase.
2 maanden geleden
Mijn zoontje, 16 maanden slaapt al vanaf 12 maanden nog maar 1 dutje van 1.5 tot 2 uur. Is heel normaal.
2 maanden geleden
Reactie op Daniela xm
Een maand geleden was het bij ons ook plots van 2 naar 3, overigens ging ze ...
Ja we brengen hem nu al om 18 u naar bed, dan slaapt ie een uurtje en ligt dan een paar uur weer wakker
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Ja we brengen hem nu al om 18 u naar bed, dan slaapt ie een uurtje en ligt ...
Oh dus als ik het goed begrijp dan doet hij dus een tweede slaapje om 18 uur ipv een lange nacht slaap?
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Mijn zoontje valt nu heel moeilijk in slaap, lijkt oververmoeid. Anderen di ...
Dit hoort waarsch bij 15 maanden regressie 😅
Je kan nog proberen 3.5/3.5/4 aan te houden?
Eerste dutje deed ik Max uurtje dan wakker maken. En soms stribbelde ze wat meer tegen.
2 maanden geleden
Reactie op Daniela xm
Oh dus als ik het goed begrijp dan doet hij dus een tweede slaapje om 18 u ...
Ja, heel interessant. Maar volgens mij komt dat doordat ie dan te moe is geweest overdsg. Hij slaapt trouwens sinds twee dagen weer twee dutjes op een dag en gaat rond 21 uur slapen. Wordt dan om 6/7 uur wakker. Dit werkt nog even beter voor hem geloof ik, hij is nu niet meer zo extreem oververmoeid! We leggen hem nu ietsje later in bed, en hij doet de dutjes weer. Alleen wat later dus.