38 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Mamaschaap
Dit hoort waarsch bij 15 maanden regressie 😅
Je kan nog proberen 3.5/3.5/4 ...
Dank! Ja het lijkt weer beter te gaan. Doet dus nu weer twee dutten, is daardoor minder oververmoeid. Gaat wel laat slapen (21 uur), maar ja is op zich prima, want hij houdt een dutje op een dag echt niet vol! Heb hem nu niet wakker gemaakt: deed eerste duur 1,5 uur en tweede 1,25 uur. Prima! Zou hem nog wakker kunnen maken als z’n avondbedtijd nog later wordt. Maar hij heeft echt nog behoefte aan twee dutjes :)
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Dank! Ja het lijkt weer beter te gaan. Doet dus nu weer twee dutten, is daa ...
Wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen! Powernap in de ochtend, lange dut in de middag en bedtijd rond 19:00 gaat hier vooralsnog het beste. Onze kleine blijft wel telkens eerder om 06:00 dan om 07:00 wakker worden maar dat nemen we maar even voor lief. Het is ook soms 06:30 en laatst zelfs 06:45. Dus we gaan pas naar 1 dut als hij structureel de ochtenddut weigert of langer uitslaapt in de ochtend.
2 maanden geleden
Reactie op fietje27
Wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen! Powernap in de ochtend, lange dut ...
Ja volgens bureau van slaap zijn ze het beste toe aan een dutje als ze anderhalf zijn. Hoewel dat natuurlijk per kind verschilt, maar ons zoontje is duidelijk nog niet klaar voor een dutje per dag. Ik ga wachten tot hij ‘s ochtends steeds langer wakker kan blijven en de tweede dut er als het ware ‘afvalt’ (die wordt hopelijk dan steeds korter). Maar ja het goed controleren is onmogelijk, dus het zal wel weer een beetje anders gaan haha. Maar blijkbaar was dit meer een soort regressie ofzo?!
2 maanden geleden
Reactie op fietje27
Wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen! Powernap in de ochtend, lange dut ...
Klinkt goed! En 6 uur wakker worden is heel normaal schijnbaar (wel vroeg…). Maak je je kindje wakker ‘s ochtends uit de powernap?
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Klinkt goed! En 6 uur wakker worden is heel normaal schijnbaar (wel vroeg…) ...
Ja precies zolang het niet voor 06:00 is vinden we het prima. Hij houdt het dan gewoon niet vol tot 12:00 en als hij het wel volhoudt dan slaapt hij tekort. Dus toch oververmoeid waarschijnlijk. Ja we maken wel wakker uit de powernap, anders gaat hij ‘s middags niet meer naar bed. Als hij straks tot 07:00 gaat slapen of het langer volhoudt ‘s ochtends, dan ga ik denk ik de ochtenddut later aanbieden, stapsgewijs steeds meer opschuiven en maak ik hem niet meer wakker. Als hij dan de eerste periode te vroeg wakker wordt ivm de avond, dan biedt ik einde dag nog een powernap aan als dat beter werkt. Of zodra hij eraan toe lijkt te zijn gewoon cold turkey naar 1x om 12:00/12:30. Gelukkig bij jullie ook wat duidelijkheid nu na onrustige slaapweken. Vond ‘t wel pittig haha
2 maanden geleden
Reactie op fietje27
Ja precies zolang het niet voor 06:00 is vinden we het prima. Hij houdt het ...
Ja klinkt goed hoe je het gaat doen! Na hoe lange powernap maak je hem wakker?
Bij ons idd iets meer duidelijkheid, super pittig hè! Maar nog steeds vind ik het onwijs zoeken want hij wordt in de vroege avond alsnog heel druk/hyper maar valt dan pas rond 21 uur in slaap (komt ook om 16 uur uit z’n tweede dutje). Dus we hebben nu niet echt een lange avond meer. Misschien toch ook wakker maken uit de dutjes? Hoewel dat eerder geen zin leek te hebben… pff wat een zoektocht blijft het hè, ik word er een beetje horendol van. Maar ja, alles gaat voorbij!
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Ja klinkt goed hoe je het gaat doen! Na hoe lange powernap maak je hem wakk ...
We hebben hier ook lang een powernap gedaan en dan een bedtijd rond 21:00. Op zich prima, maar het werd steeds rommeliger en later op de dag voordat hij sliep 's avonds. Dus nu sinds twee weken 1 dutje en op tijd naar bed 's avonds. Nacht wordt automatisch langer door het eerder naar bed brengen. En zelf m'n avond terug is ook wel weer lekker haha.
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Ja klinkt goed hoe je het gaat doen! Na hoe lange powernap maak je hem wakk ...
20minuten.. voelt heel onwennig maar dat is net genoeg om hem niet oververmoeid naar bed te laten gaan en moe genoeg te houden om 12:30/13:00. Hierdoor is de bedtijd ook gewoon om 19:00
2 maanden geleden
Reactie op berryberry
We hebben hier ook lang een powernap gedaan en dan een bedtijd rond 21:00. ...
Ja dan klinkt het alsof een dutje beter is :) ons zoontje kan dat nog net niet aan geloof ik
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Ja dan klinkt het alsof een dutje beter is :) ons zoontje kan dat nog net n ...
Mijn zoontje eigenlijk ook net niet. Tegen de lunch is hij echt oververmoeid soms, maar soms merk ik niet heel veel. Ik ga rond de tijd dat hij normaal ging slapen (rond 10) fruit eten in zijn kinderstoel en dan kan hij er weer even tegenaan. Dan ga ik meestal op pad met bijvoorbeeld de fiets. Zo heeft hij voldoende ‘rust’ momenten naast het druk spelen.
2 maanden geleden
Onze zoon zet sinds een paar dagen zelfstandig stappen en loopt een paar meter vooruit. Hij wil er continu mee oefenen. Sindsdien merken we dat als hij de ochtend een powernap doet, hij ‘s middags niet gaat slapen. Heb ‘t 2x geprobeerd… Vanochtend weer voor de ochtenddut naar bed en die weigerde hij. Nu om 12:00 ging hij slapen. 1 maand geleden was de overgang naar 1 dut blijkbaar te vroeg, toen gingen 2 dutjes het beste. Nu sinds het lopen hebben we het idee dat hij dan toch de overgang maakt naar 1 dutje.. Hij was vanmorgen ook helemaal niet vervelend ondanks dat hij niet had geslapen. Gek hoe dat “plotseling” kan veranderen. Hij is nu 16 maanden en 1 week oud.
2 maanden geleden
Nou mijn zoontje doet weer twee dutten per dag! Zelfs soms beide dutten van 1,5 uur. Was dus een sprong ofzo?
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Nou mijn zoontje doet weer twee dutten per dag! Zelfs soms beide dutten van ...
Hadden wij ook weer! En soms nog steeds. Soms doet hij 1 dut en soms 2.. We nemen het maar even zoals het komt. Als hij thuis is en geen intensieve activiteiten op de planning dan lukt 1 dut. Gister bijv van 12:00 tot 14:30. Maar op de opvang is hij veel sneller moe.. Vandaag bij opa en oma 1 dut geprobeerd en dan toch tekort geslapen. Het wisselt. We hopen dat hij eind oktober volledig naar 1 dutje is. Dan is hij ruim 17,5 maand. Hij gaat dan naar een oudere groep op de opvang en daar is de powernap in de ochtend eigenlijk niet meer handig.
één maand geleden
Reactie op fietje27
Hadden wij ook weer! En soms nog steeds. Soms doet hij 1 dut en soms 2.. We ...
Die lieve schatjes worden maar in die ritmes gepropt op de opvang he
één maand geleden
Die lieve schatjes worden maar in die ritmes gepropt op de opvang hè