5 Reacties
7 maanden geleden
Herkenbaar. Voor we kinderen hadden ben ik ook voor mijn man (toen nog vriend) verhuisd. Ik voelde me wat ontworteld. Eerst was mijn voormalige woonplaats duidelijk waar ik me thuis voelde, daarna heb ik me een tijdje in geen van beide plaatsen thuis gevoeld (ik hoorde nergens echt bij) en uiteindelijk was mijn nieuwe woonplaats mijn thuis. Dat laatste was toen ik gewend was aan de toch wat andere cultuur van mijn nieuwe woonplaats en toen ik daar ook mijn eigen sociale contacten had opgebouwd.
Het heeft misschien wat tijd nodig, maar dan komt het vast goed❤️
7 maanden geleden
Reactie op Selena92
Wat fijn! Heb je eigen sociale contacten opgebouwd buiten de kring van je v ...
Wat mij het meeste heeft geholpen is een baan in mijn woonplaats. Daar had ik echt mijn eigen contacten en dan kon ik ‘s avonds ook nieuwe avonturen delen met mijn man. Collega’s zijn natuurlijk niet per definitie vrienden, maar fijne collega’s zijn toch ook sociale contacten. Toen ik die contacten eenmaal had, vond ik het niet erg dat eigen vrienden mogelijk wat langer zou duren. En met veel gezellig geklets gedurende de week, is het minder erg om je vrienden van je oude woonplaats wat minder vaak te zien.
7 maanden geleden
Ik had precies hetzelfde maar dan zonder vriendinnen van mijn partner. Misschien ken je het al maar ik ben via de website buurtmammas iemand tegengekomen die ik nu regelmatig zie en ik heb een cursus gedaan bij het consultatiebureau waarbij ik met een van de andere aanwezige een blijvend contact heb opgebouwd. Het voelt heel fijn om dan in dezelfde fase te zitten ook
7 maanden geleden
Hier hetzelfde. Sinds ik de kindjes heb is het erger geworden. Veel geprobeerd, baan hier etc. Wij hebben besloten om te verhuizen naar mijn woonplaats. Bij mij werd het zo dusdanig erg dat ik inmiddels bij een psycholoog loop en medicatie slik. Voor ons is dit gewoon de beste optie. Ik liet veel meer achter dan hij nu gaat doen. Dat wat hij hier heeft (sport etc), dat behoudt hij. Op de momenten dat hij dus weg is heb ik mijn “vrijheid” weer terug om te kunnen gaan naar wie ik wil. Dinsdag krijgen we de sleutel en ik merk dat het me nu al veel rust geeft.
Uiteraard is elke situatie anders, want ik heb bijvoorbeeld die vrienden van hem hier niet, die jij dan wel weer hebt.
Bij mij hielp het heel erg om het bespreekbaar te maken! 🫶🏻