33 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij klopt het wel precies op de dag. Mijn baby is dan ook echt ander kindje. Ik weet wel vanuit mijn werk dat het ene kindje er meer last van heeft dan het andere kindje.

2 jaar geleden

Ik geloof er in. Ik merk het echt aan mijn dochter en merk ook dat ik veel heb aan de app. Je kindje hoeft ook geen last van de sprongetjes te hebben, maar het kan wel. Dat het bij jou niet werkt betekent niet dat het bij anderen niet werkt. Alleen maar fijn voor jou!! Lees soms echt horror verhalen😂 Het is niet extreem bij ons en het houdt ook geen dagen aan, maar vaak merk ik het echt wel aan mijn dochter. Ik vind het een fijne hou vast.

2 jaar geleden

Ik geloof er in. Ik merk het echt aan mijn dochter en merk ook dat ik veel ...
Ja ik dacht omdat er zo’n dreigende donderwolk staat van 31 dagen dat je kindje zich dan 31 dagen lang als een ramp moet gedragen 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ja ik dacht omdat er zo’n dreigende donderwolk staat van 31 dagen dat je ki ...
Hahaha gelukkig niet!! Stel je voor 😂😅

2 jaar geleden

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar hoe anderen het zien/ ervaren. Iedereen heeft wel eens een mindere dag en tja wij volwassenen hebben ook niet altijd even veel zin om te eten en slapen ook niet elke nacht even goed toch? Zo denk ik dan tenminste. Al heeft een baby natuurlijk wel veel meer te verwerken, ze zijn net nieuw op de wereld en moeten alles nog ontdekken en leren. Kan het bij die van ons ook niet echt zeggen van dit is een sprongetje. Er zijn gewoon goede en minder goede dagen🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ik heb er bij mijn zoontje nooit wat van gemerkt en bij mijn dochtertje nu ook niet

2 jaar geleden

Reactie op mamaKasteel

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar hoe anderen het zien/ ervaren. Ieder ...
Same

2 jaar geleden

Bij mijn dochter, nu 2, heb ik het ook nooit gemerkt. Bij mijn zoontje, nu 4 maanden, lijkt het wel wat meer zichtbaar.

2 jaar geleden

Bij mijn zoon vond ik het ook onzin, hij was sowieso een hele makkelijke tevreden baby en, ik dacht dat iedereen zich aanstelde over sprongetjes en regressies 😅. Nu heb ik een tweeling, en bij hen klopt het dus wel best wel goed. En zij lopen( niet helemaal op de dag af, maar klopt redelijk) wel qua ontevredenheid/mopperen/slecht slapen/slecht drinken, gelijk met de oei ik groei app 😅. Dus toch wat ze zeggen ✨ieder kindje is anders✨ (😑)

2 jaar geleden

Bij mij zoontje merk ik weinig. Bij mij dochtertje merkte ik de eerste 4 sprongen echt wel. Daarna praktisch niets meer. Vriendin van mij had het precies andersom met haar dochtertje. Eerste 4 maanden niets daarna hel bij haar 😅.

2 jaar geleden

Ik heb de app niet en het boek ook niet gelezen maar zie hier uiteraard wel wat voorbijkomen van de sprongen bij anderen en ik merk het bij mijn eigen kindje niet echt. Ze was ongeveer altijd moeilijk voor een lange periode 😅 sprong 4 twijfel ik of ze er misschien wel wat meer zichtbaar last van had, want het ging even beter en dan terug achteruit maar nu bijvoorbeeld geen idee of ze nog in die sprong zit. De dagen zijn heel afwisselend nu.

2 jaar geleden

Bij mij klopte het echt. Bij oudste dochter en nu weer. Maar vaak alleen de eerste sprongen. En daarna alleen als ze nieuwe ontwikkelingen doormaken, en noet specifiek Bij een sprong week.

2 jaar geleden

Mijn oudste zat haar hele eerste levensjaar in een sprong naar mijn idee 🤣 bij de tweede nooit wat gemerkt en nu de derde klopt het helemaal bij. Ik geloof dat elk kindje sprongen maakt, maar dat ze het niet perse allemaal dezelfde periode doen. En bij het ene kindje zul je er meer van merken dan bij de ander.

2 jaar geleden

Oh hier merk ik het echt wel! Ze zit volgens de app nu in sprong 4 en zie echt de vaardigheden ontwikkelen die daarbij horen en merk ook echt dat ze onrustiger is er van. Wel denk ik dat het niet al te zwart wit is, ik zie soms ook vaardigheden die bij een andere sprong horen en de timing zal hier en daar zeker afwijken. Maar in grote lijnen klopt het bij ons en heb ik er zeker wat aan!

2 jaar geleden

Heb wel het idee dat het (redelijk) klopt. Ook bij de oudste, vooral bij de eerste sprongen. Als hij dan een paar dagen wat ‘vervelender’ was keek ik in de app en zou er op dat moment wel een sprong zijn. Jongste zou nu in sprong 4 zitten. Tot nu toe eigenlijk alleen bij sprong 3 wat gemerkt.

2 jaar geleden

De ontwikkelingen van onze dochter komen zeker overeen met de app. Natuurlijk wijkt het per baby wat af, elke baby is en ontwikkelt anders. Ook reageert elke baby anders op een sprong. Behalve de slaapjes heeft onze dochter echt geen last van sprong 4. Imo geen verdienmodel maar gewoon een goede indicatie voor ouders wanneer ze iets kunnen verwachten. Het komt over het algemeen wel redelijk uit. Zeker qua ontwikkeling.

2 jaar geleden

Hier kun je wat meer lezen over het ontbreken van wetenschappelijke onderbouwing: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oei,_ik_groei! Bij mijn eerste gaf het boek me wel rust en de moed om door lastige fases heen te gaan, haha! Mijn tweede is veel makkelijker en ik heb nog niks gemerkt van wat voor sprong dan ook.

2 jaar geleden

Ik heb het idee dat het deels een selffulfilling prophecy is. Zeker gaat de ontwikkeling bij een baby met sprongetjes maar ik geloof echt niet in de klokslagen van de oei ik groei. Het is een prachtig verdien model omdat het ouders houvast geeft bij moeilijke dagen en periodes van hun kindje, maar het verbaasde me niks dat het helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd bleek toen ik me erin ging verdiepen. Merk hier op t forum ook dat het soms meer angst inboezemt zoals voor ‘die helse sprong 4’ en daar wordt toch niemand beter van?

2 jaar geleden

Reactie op Nly

Ik heb het idee dat het deels een selffulfilling prophecy is. Zeker gaat de ...
Nou dat dus die app is 7 euro als elke maand dat er een baby word gebroken ouders dat kopen kassa 💰

2 jaar geleden

Ik woon niet in NL en hoor nooit andere ouders over de sprongen praten op de dag nauwkeurig. Ik vind het echt iets Nederlands. Al die topics à la "het leed dat sprong # heet" vind ik echt wel overdreven. Wel merken we op dat plots ons kindje meer kan/begrijpt of wil. Dus dat die sprongen zijn er wel, maar de ervaring die sommige ouders op deze app delen ervaar ik bij verre weg niet zo.