12 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook precies hetzelfde verhaal. Al sinds voordat ze 1 werd eet ze zo slecht en steeds haar hoofd omdraaien en gillen alles op de grond gooien en huilen. Als ik dan juf roos aanzet, eet ze wel een beetje maar ik ben ook geen voorstander om haar dit te laten wennen zodat ze eet. Ik wil gewoon dat ze goed eet zonder dat ze er iets leuks bij moet doen. Ze doet gewoon een uur over 1 boterham. En dan eet ze niet eens alles op. Heel vermoeiend. Ik zit dan een uur met haar aan de eettafel. Ze drinkt wel genoeg water gelukkig. Ik denk zelf dat het door de tandjes komt.
5 maanden geleden
Hoort erbij! Ze blijven niet altijd mega snel groeien dus het wisselt iets in de hoeveelheid die ze eten. Blijf aanbieden en laat hem ontdekken.
Ik merk dat variatie in het eten hier helpt om meer te laten eten. Maar als hij iets niet wil, dan bied ik het later meestal opnieuw aan als hij honger heeft en meestal eet hij het dan wel.
Wij zijn nu op vakantie en gaat het eten heel erg rommelig. We geven nu in de middag maar groente i.p.v. in de avond. Vandaag wilde hij geen brood, nouja dan even niet hoor dus yoghurt en fruit al avondeten. Ik was ook bang dat hij met honger wakker zou worden in de nacht maar dat is niet gebeurd. Wel wil hij wat vaker melk (borstvoeding) hebben dan thuis.
Je kindje kan zelf echt goed aangeven of het voldoende eet. Je kunt eventueel de laatste fles misschien wat ophogen als hij slecht avond gegeten heeft. Als hij het nooit opdrinkt weet je zeker dat hij voldoende heeft aan wat je nu geeft. Dat geeft jou misschien wat rust?
5 maanden geleden
Onze dochter (1) eet al een tijdje met de pot mee, ene keer eet ze haar hele bord leeg en andere keer nauwelijks iets.. krijgt altijd yoghurt na.
Wees vast voorbereid, het wordt nog veel erger.. onze dochter van 3 heeft ruim een half jaar nauwelijks iets gegeten, keek naar haar bord en zei meteen al ‘lust ik niet’ / ‘hoef ik niet’
Inmiddels wordt het beter 👏🏻
Forceren heeft geen zin, wordt het alleen maar erger van.
Als ze honger hebben gaan ze echt wel eten, probeer er niet teveel op te focussen. Ik denk juist dat je hele moeilijke eters krijgt als je alleen maar dingen gaat vervangen voor producten die wel gegeten worden.
5 maanden geleden
Een gezond kindje kan prima aanvoelen waar hij behoefte aan heeft 😊 Als ik dit schema zie vind ik het heel normaal. Ik snap dat je je zorgen maakt maar volg je kindje. En probeer hem met de pot mee te laten eten inderdaad. Zo leert hij van jullie en went hij aan alle smaken en texturen. Fijn dat hij een potje leeg eet maar hij went dan niet aan alle texturen etc.
5 maanden geleden
Reactie op Maaikeuh
Een gezond kindje kan prima aanvoelen waar hij behoefte aan heeft 😊 Als ik ...
Vandaag heeft hij bij opa en oma een potje gehad. Wij aten vanwege werk later thuis en ik heb hem een aardappeltje en wat vlees gegeven. Vond ‘ie interessant omdat het van ons bord kwam. Hij proefde het en probeerde het te eten. Vlees kauwt ie en spuugt ie nog wat uit, maar zo oefenen we wel laagdrempelig met andere structuren en voel ik geen “druk” omdat hij al gegeten heeft. Zo kan ik misschien steeds meer overstappen op volledig een bordje eten van de pot. Bedankt voor je reactie
5 maanden geleden
Reactie op Eltyvete
Hier precies hetzelfde, heb het bij het consultatiebureau gevraagd en het w ...
Thanks voor je reactie! We geven hem idd meer yoghurt als hij niet goed gegeten heeft. Dat past in de routine en is geen vervanger. Voel ik me dan idd prettiger bij. Het wisselt ook met de dag. Ene keer eet hij veel en dan weer amper.. Hij heeft vannacht goed geslapen dus het zal ondanks minder avondeten toch voldoende zijn geweest
5 maanden geleden
Wacht je baby eet yoghurt , een hele banaan, 1,5 boterham, een rijstwafel en dan 12+ potje...... 👀
Dan eet de mijne wel heel slecht....
Onze 1 jarige.
Eet als ontbijt 1,5 lepel yoghurt en 2 aardbeien, met twee hapjes toast. Als lunch een halve boterham met een halve perzik. Als tussendoortje de andere helft van de perzik. Als avond eten eet ze vak een halve aardappel, twee boontjes en een reepje vlees. (Tenzij we pannenkoeken of pasta eten dat is favoriet, dan eet ze als een 3 jarige 👀😂)
Punt dat ik probeer te maken is elke baby is anders.Zolang je rustig 3 maaltijden aanbiedt komt het wel goed. wij zitten samen aan tafel met alle drie onze eigen bord. Ze mag ook van mijn bord eten, is ze klaar is ze klaar. Gaat ze gooien met eten is ze klaar. De ene keer eet ze meer dan de andere keer.
Tevens is het normaal rond deze leeftijd dat het lijkt dat ze afvallen.Ze gaan meer bewegen, Hierdoor verliezen ze langzaam het "baby" Vet. Bij twijfel kan je altijd naar de inloopmiddag van het consultatiebureau gaan. Voor een extra weeg moment en advies.
5 maanden geleden
Bij ons rond de 11 maand ging ze minder eten.
Toen de flessen opvolgmelk gaan afbouwen. Toen ging ze ook meer zelf eten.
Als je kind gezond gewicht heeft is het niet nodig om nog een fles te geven.
Eerst het eten v.d. pot aanbieden en dan het potje geven ( maar misschien doe je dit al)
Bij ons direct begonnen met brood dat dit niet op de grond mag. Heel consequent in geweest. Gewoon op normale toon 10000 x gezegd nee niet doen en weer terug op t bord leggen. En al heel snel deed ze het niet meer. Ze legt het nu naast haar bordje. Eet eerst de binnenkant van het brood, korstjes naast haar bordje. En daarna eet ze de korstjes op 🙊