Hi mama’s, laatste tijd merk ik op dat ons kindje van bijna 13 maanden een heel stuk minder eet dan voorheen. We hebben altijd potjes avondmaaltijd gegeven en nu laten we hem zoveel mogelijk met de pot mee eten. Hij moet hier denk ik aan wennen, al houd ik de structuur wel zoveel mogelijk hetzelfde zodat hij alleen aan een andere smaak hoeft te wennen. Na een avondpotje van 220 gram, begon ons op te vallen dat hij de volgende morgen slechter ging ontbijten... En vanavond wilde hij maar een paar happen van zijn verse avondeten. Heb hem daarna een toetje met wat fruit gegeven, binnen de “routine” en niks vervangends zoals een boterham. Ergens ben ik telkens bang dat hij straks afvalt of wakker wordt van de honger. Valt het jullie ook op dat je kindje minder eet? Het ziet er bij ons nu als volgt uit:
07:15 - een bakje yoghurt + flesje van 90cc maar die drinkt hij veel vaker niet leeg dan wel. Eerst deden we nog wat brinta of haver in zijn yoghurt, daar zijn we mee gestopt want dit at hij niet op.
10:00 - een hele banaan in stukjes
12:00 - ongeveer 1,5 boterham met beleg en 120cc fles
15:30 - snackje: rijstwafel, knijpfruit/groenten, maisstengels, granenkoekje oid
17:15 - potje 12+ eet hij meestal bijna leeg en lust hij allemaal. Vers met de pot mee eten is dus nog wennen voor hem en pakt hij maar een paar happen van. Ook wil hij het potje soms niet meer. Ik heb geprobeerd hem zelf te laten eten met lepel of handjes, helpt ook niet.. In dit geval dus wat meer yoghurt en fruit gegeven als toetje
18:45 - 150cc fles
Uiteraard krijgt hij tussendoor water/sap oid uit zijn beker. Ik merk dat ik er wat onzeker over ben. Wat vinden jullie en hoe pakken jullie het aan als je kindje minder eet/weigert te eten/alles op de grond gooit?
Bedankt alvast!