18 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, gaat heel hard huilen als ik niet goed. Soms zelfs al na een uur wakker, dan lukt het nog wel eens met speentje maar niet altijd. Wordt er wel echt moe van nu, hij is 19 weken. Hij slaapt naast me in de cosleeper
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, of eigenlijk soms nog wel vaker, want het is afgelopen week nog erger geworden. M’n zoon begint de nacht altijd op z’n eigen kamer maar omdat hij dan al zo vaak wakker wordt in de avond neem ik m mee in bed als ik zelf ga slapen. Eerst sliep ik dan nog wel redelijk, kan ook liggend voeden (bv), maar slaap inmiddels niet meer goed omdat hij zo vaak wakker wordt en ligt te woelen :( heb vandaag een consult met een slaapcoach want ik trek het niet meer
2 jaar geleden
Hetzelfde hier. Maakt ook niet uit waar ze slaapt. Ledikant, ons bed, box of in armen. Ze slaapt niet langer dan 2 uur in de nacht. Dit is zo sinds ze 5 maanden is (ze is nu 24 weken), terwijl ze rond 4,5 maand wel ineens zelfstandig kon slapen.
Ik dacht dat ik haar misschien te weinig voeding gaf overdag, dus had geprobeerd haar 12x te voeden (bv) overdag, maar toen kwam ze snachts alsnog 6 keer 🥲
Ik ga er gewoon vanuit dat het een fase is en vanzelf over gaat
2 jaar geleden
Hebben ze het niet misschien te koud?
De mijne is nu wat drama, door een doorkomend tandje. Ik begreep echt niet wat er nou was, al had ik wel opgemerkt dat hij rode wangetjes heeft. Niets helpt, dus uiteindelijk geef ik maar paracetamol en dan is het opeens wel goed.
2 jaar geleden
Reactie op Luca1234
Hebben jullie kindjes wel allemaal speen?
Ja mijne wel. Hij krijgt ook tandjes, misschien vannacht maar eens paracetamol proberen. En koud heeft hij het niet..
2 jaar geleden
Aaah, nog meer vermoeide moeders van kindjes die niet lang achter elkaar (meer) slapen.
Na slaapregressie periode sliep mijn dochter (volgende week 5 maanden oud) een week weer in het oude ritme van 1x een blokje van een uur of 4-5 tussen 2 voedingen, maar is nu alweer 2 weken verkouden, of er komen tandjes, of ze zit toch alweer vroeg in sprong 5, maar het is elke 2 uur raak en voeden is het enige wat zij wil. Af en toe kan er wat later in de nacht toch weer eens 3 uur tussen zitten.
Ik denk ook dat een fase is, hoop niet te lang 😅🥱
2 jaar geleden
Reactie op Moe-der
Hier hetzelfde, of eigenlijk soms nog wel vaker, want het is afgelopen week ...
Sterkte!! Hoe ging het consult? Ik twijfel om een consult te nemen dus ben benieuwd naar je ervaring
2 jaar geleden
Hier ook al 2 maanden! Eerst sprong 4, toen de slaapregressie en nu komen de ondertandjes door 🥳😄
2 jaar geleden
Reactie op rosalie567
Sterkte!! Hoe ging het consult? Ik twijfel om een consult te nemen dus ben ...
Ben ik ook benieuwd naar! :-)
2 jaar geleden
Het kan ook een groeispurt zijn, waarvoor ze de extra calorieën nodig hebben. Of het zoeken van geborgenheid, want er gebeurt zoveel elke dag voor zo'n kleintje.
In elk geval, (zo voelt het voor mij) je baby heeft je nodig. Het is ook zwaar, maar ik probeerde er echt met liefde en als iets moois naar te kijken waardoor het makkelijker was vol te houden. En mijn man stond/staat die weken dan op tijd op met de kleine zodat ik nog even ongestoord kan slapen. Hier gaat het elke keer vanzelf weer over.
2 jaar geleden
Reactie op rosalie567
Sterkte!! Hoe ging het consult? Ik twijfel om een consult te nemen dus ben ...
Het is teveel om allemaal hier te typen, maar heb er een goed gevoel over. Sowieso wilde ik geen slaapcoach die zou aanraden m’n baby te laten huilen, dus heb gekozen voor een gentle evidence-based slaapcoach (Ewelina / eindelijk slapen). En het consult is natuurlijk afgestemd op mijn kindje, en elk kindje is anders.
Wat hier iig de kern van het verhaal is, is dat m’n zoon veel fysiek contact nodig heeft (iedere baby heeft dat natuurlijk, maar hij bijv veel meer dan m’n oudste) en we hem moeten helpen zich veilig te laten voelen in z’n slaapomgeving. We hebben een plan gemaakt met hoe hem te troosten, wie dat doet, en wanneer wel/geen voeding aanbieden. Het is nu natuurlijk nog een beetje snel om er wat over te zeggen, maar gisteravond en vannacht ging al best aardig.
Mocht je specifieke vragen hebben kun je me altijd even toevoegen als vriend en een bericht sturen