23 Reacties
5 maanden geleden
Kun je ‘m rond 07.30 uur niet een kort powernapje aanbieden van max 15 minuten? Om ‘m dan vervolgens daarna weer rond 09.00 uur in bed te leggen. En daarna het ritme weer verder oppakken. Anders doet ie z’n ochtendslaapje wel heel vroeg en dat kan ook de oorzaak zijn van het vroege wakker worden. Door ‘m een powernap aan te bieden zal ie niet in z’n diepe slaap komen.
5 maanden geleden
Ik wiegde hem overigens in slaap als hij 05:30 wakker werd.. En dan legde ik hem terug. Greep meteen in, zodat hij niet te wakker werd van ‘t huilen. En ik hield gewoon zijn ritme aan, ging ‘m niet eerder in bed leggen. Eventueel 10min powernapje om te overbruggen. Toen hij ineens weer om 07:00 wakker werd wist ik dat het voorbij was. Als hij nu een beetje jengelt dan valt ‘ie zelf weer in slaap
5 maanden geleden
Reactie op Juda86
Dan is het geen regressie meer 😬
Klopt maar verder alles hetzelfde, dat hij ook nog moe lijkt enz het lukt hem alleen niet meer om langer te slapen
5 maanden geleden
Het schema oprekken naar 3-3-4, door eerst even twee dagen 2.5 te doen om op te bouwen en dan 3. Zo verspreid je de slaapdruk iets meer over de dag. Toen wij dat aanpaste werd het binnen 4 dagen weer normaal. (Bij ons werd ze trouwens tussen 4/5 al wakker en toen kregen we haar nog in slaap met veel moeite)
5 maanden geleden
Vanmorgen om 5.30 heb ik hem toch laten kletsen in bed en een beetje jengelen. Had mezelf voorgenomen om hem niet voor 6.00 uit bed te halen. Voor mezelf een duidelijke richtlijn en meneer viel zelf dit keer weer in slaap.
Dus dat was super fijn!
Scheelde dat de rest van het gezin niet thuis was, waardoor het niet zo erg was dat hij om 05.30 geluid maakte (anders wordt iedereen wakker)
Bedankt voor de tips 👌🏼
5 maanden geleden
Hier hetzelfde sinds een aantal dagen… hoop dat het gauw weer normaal is 😩
5 maanden geleden
Hier ook al dagen om 6 uur wakker. Vanmorgen zelf 5 uur 😴😴. Half 7 vind ik niet erg maar dit... haha . Hoop dat die snel weer doorslaapt en laten we hopen dat het de 12 maanden regressie is 😅
4 maanden geleden
Oh jongens, ons zoontje vandaag om 04.45 klaarwakker en met geen mogelijkheid meer slapen. Wanneer is dit klaar? Ik vind dit echt vreselijk. 06 uur is nu uitslapen, niet normaal toch?
4 maanden geleden
Reactie op EssieW89
Hier ook heel de week alweer 5 uur of kwart voor 5 beetje lichtelijk klaar ...
Het is echt waanzinnig pittig, hoe houden we dit vol? Vandaag ook weer 5 uur klaarwakker. Nu ruim twee weken. Moeten we er gewoon doorheen of moeten we hem korter laten slapen overdag? Ik vind het echt niet te doen, zat vanmorgen huilend met mijn zoon in de kamer…