53 Reacties

3 jaar geleden

Oh ik snapje wel hoor denk dat teleurgesteld voor mij een groot woord is want ik had bij de eerste twee eengrote wens voor een meisje, en dacht echt dat het meisjes zouden worden en was dus niet goed mijn gevoel! Nu opnieuw zwanger en weer de hoop op een meisje.. ik moet geduld hebben! Nu mijn zoontje in maart is geboren ben ik er alsnog heel blij mee hij is gezond.. Maar ik denk dat voor jou ook dubbel is omdat je al niet overheen komt met zijn dochter.. en hij niet meer kindjes wilt? Misschien dat die zich later bedenkt?

3 jaar geleden

Teleurgesteld….heel veel mensen kunnen geen kinderen krijgen…is teleurgesteld niet een beetje heftig??!

3 jaar geleden

Ik snap je wel.. ik heb 3 jongens en na de geslachtsbepaling van nr 3 was ik ook wel even teleurgesteld maar hey, ik heb echt 3 fantastische jongens! Ik denk dat deze 4e ook een jongen wordt 🙈 nog een kindje krijgen geeft geen garantie voor een meisje en ik denk ook niet dat wel of niet nog een kindje een keuze of gespreksonderwerp voor nu moet zijn.. laat het even bezinken eerst en geniet van dat kleine mannetje in je buik ❤️

3 jaar geleden

Reactie op BMT26

Teleurgesteld….heel veel mensen kunnen geen kinderen krijgen…is teleurgeste ...
Aan deze opmerking heeft ze helemaal niks! Is totaal niet te vergelijken.. ik ben ook wel eens niet blij met wat ik te eten krijg terwijl er mensen op de wereld zijn die niet te eten hebben..

3 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Aan deze opmerking heeft ze helemaal niks! Is totaal niet te vergelijken.. ...
Nou ik vind het een heel heftig bericht om zo te plaatsen. Hoe kan je zeggen dat je ENORM teleurgesteld bent. Ze mag blij zijn dat ze een kindje mag dragen. En ik denk dat het voor heel veel vrouwen heel erg pijn doet om dit te lezen. Dus ik mag hier ook mijn mening over geven…daar is dit forum ook voor….

3 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Aan deze opmerking heeft ze helemaal niks! Is totaal niet te vergelijken.. ...
Ja was indd ook wat ik dacht.. 🥺

3 jaar geleden

Dit noemen ze Gender dissapointment. Google eens en wss vindt je herkenning. Hopelijk na het vinden van de erkenning, zakt het voor je en kan je alsnog genieten en dankbaar zijn. Er tegen vechten werkt denk ik averechts

3 jaar geleden

Ik hoop dat je het snel kunt accepteren en kan genieten dat er een wonder in je buik groeit.

3 jaar geleden

Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je je zo voelt, ik denk ook dat de zwangerschapshormonen erg meespelen. Ik wil toch even kwijt dat ik bij zulke berichten altijd zoiets heb van, als je zwanger word weet je dat je 50% kans op een meisje hebt en 50% kans op een jongetje en dat je daar van te voren heel erg op moet voorbereiden. Natuurlijk kan je een voorkeur hebben maar sommige vrouwen kunnen niet eens zwanger worden.. Ik bedoel dit niet gemeen maar ik vind het wel een beetje heftig “enorm teleurgesteld”. Je krijgt nog een lief klein zoontje💙 Jouw huidige kindje vind dat waarschijnlijk wel leuk 😜 Hoop dat je er snel van kan genieten

3 jaar geleden

Ik dacht dat het geslacht niet meer bekend werd gemaakt dmv de NIPT?

3 jaar geleden

Reactie op Keinom123

Ik dacht dat het geslacht niet meer bekend werd gemaakt dmv de NIPT?
In België wel

3 jaar geleden

Reactie op Anowe

In België wel
Oh vandaar! Duidelijk, dankje

3 jaar geleden

Merci voor de reacties, ik heb ondertussen al veel gelezen online. En ik denk dat sommige mensen een beetje verwarren wat ik bedoel. Ik ben blij dat het kindje gezond gaat zijn en ik zal er ongetwijfeld enorm veel van houden. En ik weet ook wel dat er veel mensen in veel lastigere situaties zitten en dat het een luxe probleem is. Maar als je pas verdrietig mag zijn als niemand anders het slechter heeft dan jou dan zijn we onze gevoelens kwijt denk ik. Ik hoop dat ik het snel kan verwerken en dat ik niet nog jaren met het gevoel ga zitten dat ik een dochter nodig heb om helemaal gelukkig te zijn. Maar dit gevoel negeren werkt inderdaad averechts. Het is niet omdat anderen niet vinden dat ik me zo mag voelen dat het niet zo is. Er veel over praten zal helpen!

3 jaar geleden

Reactie op gudruny

Merci voor de reacties, ik heb ondertussen al veel gelezen online. En ik de ...
Ik denk dat niemand iets heeft te vinden van jouw emoties, als jij teleurgesteld bent, dan ben je dat... en door te vergelijken met andermans misère heeft nog nooit iemand zich beter doen voelen. Dus goed dat je het benoemt! Dat is stap 1. Je zal vanzelf richting de acceptatie komen, maar kan me voorstellen dat dit even een klap voor je is. Wie weet wat de toekomst nog brengt. Ik had zelf ook sterk de wens voor een meisje, heb hier ook mijn tactieken op los gelaten na heel Google te hebben afgestruind. Ik begrijp je gevoel heel erg goed. Ik wens je veel geluk en wijsheid toe, en de rust vind je vanzelf wel 🍀

3 jaar geleden

Ik begrijp je gevoel. Laat emoties komen! Het is een gevoelig onderwerp, dus erover praten met anderen is lastig denk ik, er zijn veel meningen. Ik hoop dat je erin kan berusten, en je een lief zoontje maf krijgen.

3 jaar geleden

Ik denk dat je nu het gevoel hebt alsof je afscheid moet nemen van een bepaald beeld wat je had. En ik denk dat je weet dat je heel gezegend bent dat je nog een keer zwanger mocht raken en dat er ergere dingen zijn op de wereld, maar dat helpt je nu niet verder. Ook denk ik dat als een vrouw een sterke voorkeur heeft, ze onbewust veel meer gefocust is op het geslacht dan gedacht en aan de tweede zwangerschap begint met de gedachte “we gaan voor een meisje” ipv “we gaan voor een baby.” Nogmaals; onbewust. In Nederland heb je de POP poli in het ziekenhuis waarbij zwangere vrouwen of moeders terecht kunnen met problemen die zwangerschapsgerelateerd zijn. Misschien dat je ook zoiets in België hebt? Ik zou proberen serieus hulp te zoeken en het niet weg te stoppen. Het zou ook niet eerlijk zijn tegenover je tweede zoontje. Wat betreft je vriend: Ik denk dat je misschien ook kwaad bent, omdat hij wel een dochter én een zoon heeft, maar jij niet. Wel is het oneerlijk naar hem toe om kwaad op hem te zijn, omdat hij niet nog meer kinderen wil en jij het gevoel hebt alsof hij alle kansen voor je ontneemt. Vandaar dat ik sterk zou aanraden met een professional hierover te hebben. Heel veel succes toegewenst ❤️

3 jaar geleden

Reactie op BMT26

Nou ik vind het een heel heftig bericht om zo te plaatsen. Hoe kan je zegge ...
Ja en dit forum is er ook voor deze mama haar gevoelens.. als je iets niet leuk vind om te lezen kan je ook gewoon niet reageren!

3 jaar geleden

Je gevoelens mogen er zijn hoor! Echt waar.. ik snap je deels, ik zou nu erg graag een jongen willen en ook wetende dat dit definitief de laatste gaat zijn. Ik heb er alleen niet zoveel negatieve gevoelens bij als het toch een meisje blijkt te zijn. Praat erover.. kan je er ook over praten richting je vriend? Het kan alleen al helpen als je het gewoon uitspreekt. En natuurlijk ga je van het kindje houden, je beweerd ook nergens dat je het kindje überhaupt niet wil. Vertrouw daar op. 😊

3 jaar geleden

Mijn schoonzusje heeft dit ook heel erg gehad, we waren tergelijkertijd zwanger en hun weer een jongen en wij een meisje.. het kost even tijd en ik snap het maar laat het je zwangerschap niet in de weg staan!💙

3 jaar geleden

Ik begrijp ook heel goed je gevoel. Bij de eerste maakte het mij echt niet uit, nu eigenlijk ook niet hoor. Maar het zou het wel compleet maken als het een meisje wordt, ondanks ik ook heel blij zal zijn met een jongetje.. Maar toch is dat wel mijn diepste wens. Ik zal dan misschien niet zo heel erg teleurgesteld zijn, want jongen of meisje het is beide zeer welkom, maar ik begrijp je wel ❤️