7 Reacties

3 jaar geleden
Wij hebben een Audi A1. Fijne auto, maar als gezinsauto wel wat aan de kleine kant. Vooral als je naast de kinderwagen nog andere spullen mee wil nemen. Past wel een kleiner model kinderwagen in (doet mijn collega ook). Maxi-Cosi achterbank kan ook. Licht er wel een beetje aan hoe lang de bestuurder/bijrijder is. Mijn vriend is 193 cm en dan past er niemand meer achter hem.
Al met al fijne auto! Zeker voor erbij, maar zou vooral even een proefrit gaan maken en miss even googlen welke kinderwagen erin past.

3 jaar geleden
Hoi hoi!
Toen ik zwanger was van mij dochter hadden wij op het moment nog een Audi a1.
Wel een type uit het jaar 2015, ik zeg dit er even bij omdat er nu ook weer de nieuwere types in omloop zijn en wat ik vernomen heb is dat die wel een stukje ruimer zijn.
Maar goed, mijn ervaring met de a1 destijds, dat viel een beetje tegen.
We zijn toen richting de Babywinkel gereden en hebben een maxicosi met isofixstation achterin geplaatst om even te passen.
Ging prima, maar als bijrijder had je super weinig ruimte, stoel moest helemaal naar voren toe.
Wellicht dat het zonder isofix beter is, die isofix neemt natuurlijk ook wat ruimte in beslag.
Toen hebben we geprobeerd om onze kinderwagen achterin te doen, dit ging alleen als we de wieltjes eraf haalde, en het licht er natuurlijk helemaal aan wat voor kinderwagen je hebt.
Wij hebben uiteindelijk besloten om toch een andere auto te kopen helaas. omdat we dit gewoon niet praktisch vonden, en er gewoon te weinig ruimte was voor ons.
Als je alleen met baby op pad gaat is het denk ik een prima auto.
Maar zodra er iemand met je meerijd, of meerdere personen met je mee rijden.
Dan word het wel wat aan de krappe kant.
Qua tips of ervaringen met een andere auto. Wij hebben de auto uiteindelijk omgeruild voor een mini clubman.
En deze bevalt super goed.
Groetjes,
Jessica

3 jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat het met een A1 niet te doen is. Dus deze was uiteindelijk uiteindelijk uit onze vergelijking gevallen. Wij zijn voor een segmentje groter gegaan en de A3 vergeleken met de BMW1 reeks en Mercedes A klasse.
Uiteindelijk voor de 1 reeks gegaan en dat wordt al nipt. 🤭