24 Reacties
3 jaar geleden
Hier nu 2 weken geleden dat onze dochter (nu bijna 6 weken) haar tongriem en lipband zijn gelaserd. Mijn man heeft constant de wondjes los gemasseerd want ik kan dat niet verdragen.. het is even de schrik waar ze dan zo van huilt maar ik vind het erg sneu. Ik voed haar direct erna en dan is ze de pijn/schrik meteen weer vergeten. Ik kolf voornamelijk nog wel want ze heeft compensatie gedrag met de kaken die ze heel hard klemt waardoor we morgen naar een babytherapeut gaan. Hopelijk gaat het daarna met oefeningen een stuk beter. Wel is haar tong een stuk schoner, kan ze haar tong uitsteken en hapt ze groter en beter met haar lipjes goed open gevouwen. Als ze geen problemen met haar kaakjes had gehad was de borstvoeding helemaal top geweest. Het gaat bij mij gewoon pijn doen na max 10 min 馃槄 Het is ook voor de lange termijn natuurlijk, zodat je kindje haar tanden later met dr tong kan schoonmaken, beter kan articuleren en niet gaat slissen etc. Het is echt de eerste week even doorzetten met het masseren om de 6 uur, toen na de controle was ze bij ons vrij makkelijk en mocht dr wel meer tijd tussen zitten! Heel veel succes!
3 jaar geleden
Hier 1,5 week geleden gedaan. Ook ivm reflux en verhoogd gehemelte. Ons zoontje vond de behandeling helemaal niet erg. Het was alleen even huilen omdat er 2 handen in zijn mond zaten.
Het herstel ging ook goed, hij dronk direct weer. De eerste dagen merkte ik weinig verbetering, maar na een kleine week, leek het klakken toch wat minder, nog niet helemaal weg helaas. Ik ga volgende week nog eens langs voor controle.
De oefeningen vind hij niet leuk, is altijd even huilen, maar is daarna weer vrolijk. Mijn Lactatiekundige gaf me het advies om het voor een voeding te doen, zodat ze daarna door de voeding getroost kunnen worden. De oefeningen doe ik 3x per dag en hij lijkt erop dat mijn zoontje eraan gaat wennen. Het is niet meer elke keer huilen.
Succes!
3 jaar geleden
Bij onze oudste hebben we het laten doen, op advies van de lactatiekundige bij een specifieke kno arts (die nu helaas met pensioen is) en die juist tegen wond massage adviseren, omdat het bijna nooit weer dicht groeit en traumatisch kan zijn voor baby en ouder terwijl de borstvoedingsrelatie juist positief moet worden/ blijven. Hebben wij dus nooit gedaan en ging prima bij onze oudste, wel de tongspelletjes/oefeningen gedaan, dat is niet invasief.
Nu bij onze 2e weer een verborgen tongriempje, gaan het weer laten laseren, helaas is die ene arts er dus niet meer, dus zijn nog op zoek naar een andere, maar ga sowieso niet de wond masseren
Oh ja en lipriempje was ook meestal niet nodig zei die arts.
3 jaar geleden
Reactie op M.E.O
Zag je na de behandeling ook gelijk verschil of duurde dat nog paar dagen? ...
Ja ze had meteen de lipjes goed eromheen gevouwen, veel grotere hap. En haar tong was vrij snel een stuk schoner. Haar tongriem was niet extreem strak, ging meer om die slik beweging die ze nu mooier kan maken. Lactatiekundige had niks gezegd over kaken klemmen dus dat zeiden ze bij de tongriemkliniek pas, dus als dat verholpen word gaat het vast een stuk beter.
3 jaar geleden
Reactie op M.E.O
Wat voor klachten hadden jullie? Was bij jullie drinken ook moeizaam en onr ...
Hij heeft last van reflux, gelukkig niet zo erg dat hij medicijnen nodig heeft.
Verder onrustig aan de fles inderdaad en veel klakken.
Het lijkt allemaal wel wat beter, maar we zijn ook onder behandeling bij een chiropractor, dus het zal een combi zijn geweest.
Klakken doet hij nog wel, maar is wel zeker met zo鈥檔 50% afgenomen.
3 jaar geleden
Reactie op M.E.O
Mijn partner was al geen voorstander ervan ,omdat ze pijn zou krijgen. Hij ...
Oh balen.. het is wel de beste keuze voor nu en voor later. Ik twijfelde eerst ook maar als je je eenmaal inleest is het beter dat je het wel doet. Onthoud maar dat het echt de schrik is en dat ze het zo weer vergeet zodra ze 1 slok melk krijgt haha. Flesje paraat hebben staan zodat die er meteen in kan 馃榿
3 jaar geleden
Reactie op Lupine
Oh balen.. het is wel de beste keuze voor nu en voor later. Ik twijfelde ee ...
Onzin dat een baby pijn zou vergeten omdat ze daarna melk krijgen. Ze kunnen de pijn met de voeding gaan associ毛ren en ze het lijfje kan pijn heel goed onthouden, het feit dat zeer er nog geen woorden aan kunnen geven, dus het preverbale ervaringen zijn, betekent niet dat ze het niet meemaken/ opslaan
3 jaar geleden
Reactie op R84
Onzin dat een baby pijn zou vergeten omdat ze daarna melk krijgen. Ze kunne ...
Gelukkig is het maar een paar weekjes en mijn dochter word met elke keer masseren minder huilerig. Niemand herinnerd zich iets van de eerste weken uit zn leven. Wat moet dat moet zodat ze er later profijt van heeft 馃榿