10 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb mijn dochter ook probiotica gegeven voor zo'n 3 weken, druppels omdat ik ook bv geef. Ik deed de druppels op een lepel samen met de vitamine K en D druppels

2 jaar geleden

Ik slik zelf probiotica, in de zwangerschap mee begonnen en ons zoontje heeft nooit krampjes. Dus omdat je bv geeft zou je dat ook nog kunnen overwegen. Ik gebruik biokult dat zijn capsules

2 jaar geleden

Ik geef borstvoeding en neem Orthiflor start van Orthica. Probiotica is eigenlijk altijd poedervorm. De probiotica neem je bij borstvoeding zelf in en komt zo bij je kindje terecht.. hier bij alle 4 de jongens gebruikt met goede resultaten

2 jaar geleden

Ik geef de kleine 1 keer per dag de fles om te wennen en die fles heeft afgekolfde melk/kv plus orthiflor poeder

2 jaar geleden

Wij gebruiken protectis (volgens de kinderarts al de beste resultaten mee gehad) zijn druppeltjes en zit vitamine D al bij. (Ook makkelijk te doseren met knijpflesje ipv glazen flesje) Heb ook al probactiol mini gegeven druppeltjes in glazen flesje ( zit wel geen vitamine d bij) zijn weer andere soort goede bacteriën. Dus afhankelijk wat het beste helpt voor jou kindje. ( wel van België, dus weet niet of het verkrijgbaar is in Nederland)

2 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Ik geef borstvoeding en neem Orthiflor start van Orthica. Probiotica is eig ...
Niet per se altijd poeder hoor. Wij geven protectis druppels, maar ik vind het nog altijd makkelijker om te geven als ons kindje via de fles drinkt (wat tegenwoordig meestal 1 keer per dag is). @TS: De kinderarts had het ons aangeraden met het idee baat het niet dan schaadt het niet. Ik was zelf toch meer geneigd om probiotica te geven dan die andere druppels tegen krampjes. Het lijkt nu wat beter te gaan maar het is natuurlijk altijd de vraag of dat komt door de probiotica, door de behandeling bij de osteopaat die we gelijktijdig hebben gedaan of dat ze gewoon al door de ergste periode heen is.

2 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Ik geef borstvoeding en neem Orthiflor start van Orthica. Probiotica is eig ...
Probiotica komt niet via de borstvoeding bij je kindje terecht, dat is letterlijk fysiek onmogelijk. Je kindje moet het echt direct innemen.

2 jaar geleden

Wij geven bactiol druppeltjes (geef ook borstvoeding). De lactatiekundige zei dat het sowieso goed is op probiotica ge geven voor de darmpjes, of ze nu last hebben of niet. Deze zijn online verkrijgbaar en goedkoper dan de protectis druppeltjes,

2 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding. Op aanraden van de lactatiekundige zijn wij twee weken geleden gestart met Bactiol mini (verkrijgbaar bij Holland and Barrett). Wij geven dit omdat ik meerdere heftige voedselallergieen heb. Maar sinds we dit geven merken we dat hij veel minder krampjes heeft. En als hij ze heeft gaan ze veel weg dan voorheen.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal!