10 Reacties
7 maanden geleden
Bij ons ook alleen maar fles in het ochtend (hij wilt ook geen pap) avond eten …..gaan we naar opa oma 😂 hij wilt niet bij ons op de eetstoel zitten, maar oma opa wel. Maar mijn kind vindt leuk als hij bij mij niet eten in de lepel geven (ik bak vis dan geef hem zo stukje, pompoen en spinazie ook zo maar geven met mijn hand ) misschien kunnen jullie dat proberen
7 maanden geleden
Reactie op Thitun
Bij ons ook alleen maar fles in het ochtend (hij wilt ook geen pap) avond e ...
Dat is ook lastig 🤣 wij proberen inderdaad van alles: gepureerd, stukjes, lepel, handjes, alles gescheiden, alles door elkaar.. nog geen echt succesverhaal gevonden, maargoed dat komt vast vanzelf 😅
7 maanden geleden
Boek 'eten met kleintjes' van Stefan Kleintjes is aan te raden.
Vast voedsel onder 1 jaar is nog bijvoeding, uitproberen, melk is nog hoofd voeding, dus inderdaad belangrijk dat er geen negatieve associatie komt.
Lekker laten experimenteren met stukjes, alles zelf laten doen terwijl je zelf ook aan t eten bent als voorbeeld, en dan komt het vanzelf
7 maanden geleden
Ik zou zeker eerst die fles geven om inderdaad het vaste voedsel een leuk moment te houden. De melk mag nog steeds de hoofdvoeding zijn, met 10 maanden zit je in de overgang van melk naar vast voedsel en het ene kindje eet snel al veel en het andere kindje begint daar pas later mee. Alles is nog goed dus houd het leuk en interessant!
Met 10 maanden kun je al stukken geven die ze zelf kunnen vasthouden. Zo maak je het interessanter om te gaan ontdekken.
Voor mijn zoontje werkt het niet om veel te geven maar hooguit 2 stukken tegelijk, anders krijgt hij een soort keuzestress en wil hij niet eten.
Misschien kun je brood geven i.p.v. pap zodat je kindje de stukken brood zelf kan pakken en voelen en eventueel proeven. Proeven en uitspugen mag ook.
En wat denk ik het belangrijkste is, eet samen. Die kleintjes gaan alles na doen van papa en mama. Een goed voorbeeld doet goed volgen!!
7 maanden geleden
Ik denk niet dat het heel gezond is om hem huilend pap te geven ?????????????? Zo krijg je niet echt een gezond relatie met eten.
De eerste fles die meestal wegvalt is de middag fles. Dan heb je een ochtend fles en voor naar bed gaan. Hier krijgt mijn zoontje ook eerst een fles want ja mega dorst hele nacht niks gedronken, en dan een boterham, geen pap dus. Met water. De rest van de 2 flessen die hij nog krijg krijg hij eerst eten daarna fles. Soms geen middag fles meer omdat hij dus brood een en fruit en water.