7 Reacties

9 maanden geleden

Ik zou de melk niet ophogen. Vind de flessen nu al aan de grote kant voor hun maagjes. Die zijn maar klein. Wij geven s'ochtends en s'avonds 210+7. Dat is volgens mij de max wat je mag geven. Verder bied ik overdag vaak water en thee aan. Ons schema is als volgt: - 9:00 flesje 210+7 - 10:30 fruithapje met beetje yoghurt erdoor (soms met een beschuit erdoor) hierna dutje 1 van 1,5 uur - 13:00 1 stukje brood en cracker en soms stukje brood en geprakte avocado/yoghurt/banaan papje rond 3 uur dutje 2 van 1,5/2 uur - soms s'middags paar maissticks of koekje als ze korter slaapt. - 17:30 groentehap en toetje van yoghurt met lepel jam - 19:15 fles 210+7 hierna op bed Als je kleine geen brood lust kun je ook pap proberen? Misschien een tip om per keer iets minder te geven en dan iets korter de tijd tussen de maaltijden? Dit werkt bij ons. Maar is bij iedereen natuurlijk anders. Wij gebruiken white noise op zacht tijdens het slapen trouwens.

9 maanden geleden

9 + 3 weken oud 9:00 kwart eierkoek + fles 210 ml Halve cracker 11:00 dutje 12:30 wakker 13:15 pap + knijpfruit 14:30 fles 180 ml Maischip of cracker 15:30 dutje 17:45 wakker 18:15 avond eten 19:15 fles 180 ml 20:45 slapen 0:45 210 ml fles Wij gebruiken ook white noise, wis niet eens dat 240 ml + 8 scheppen kon, klinkt in mijn oren behoorlijk groot

9 maanden geleden

Misschien heeft ze wat last van buikkrampen door de grootte flessen? Misschien kun je de flessen wat verkleinen en meerdere momenten wat geven. Wij drinken natuurlijk ook meerdere kleine glazen over de dag.. wij geven hier maar 150 per x en dan 5 flesjes per dag. Snachts ook nog een flesje

9 maanden geleden

vind inderdaad de flessen ook nogal groot, maatjes zijn nog klein. en qua slaap zou ik niet oprekken, als b je kindje moe is, is het moe, gewoon naar bed, dan maak je gebruik van de slaappiek. als je te laat bent lukt t niet, of storten ze in slaap en slapen daardoor korter. advies wakkertijd op deze leeftijd is 2-3-4 of 2-3-2,5/3-3 als je nog op 3 slaapjes uitkomt ivm vroeg wakker worden of kortere dutjes. en vanaf 6u opstaan als je kindje wakker is (helaas voor ons als ouders..). Dus dan om 8u weer in bed voor t eerste dutje. advies is ook te kijken naar de lengte van de dutjes, als ze na die eerste na 30min wakker wordt (alles korter dan 45 is te kort) dan een half uur sneller weer in bed (dus als ze om half 9 wakker wordt, om 11u weer in bed, etc) Dus ipv vaste tijden van naar bed gaan, het ritme van je kindje volgen, dan gaan ze beter slapen. dus dan zou je

9 maanden geleden

Reactie op R84

vind inderdaad de flessen ook nogal groot, maatjes zijn nog klein. en qua ...
ik wilde ook aanraden het 2-3-4 ritme te proberen. onze dochter slaapt in de ochtend ook moeilijker als we haar te lang wakker houden, dan is ze over de piek van vermoeidheid heen. kan zijn dat de ontwaaktijd dan ook opschuift, maar kan ook zijn dat 6 uur gewoon haar natuurlijke ontwaaktijd is en dat je hier een weg mee moet zien te vinden. laatste dutje op de dag is voor veel kinderen moeilijk. als hier kort geslapen wordt hebben we soms ook een derde dutje nodig, maar dan ga ik er eigenlijk standaard naast liggen, anders lukt het niet. terwijl ze verder echt een goeie slaper is. succes!

9 maanden geleden

Reactie op R84

vind inderdaad de flessen ook nogal groot, maatjes zijn nog klein. en qua ...
Mee eens!