10 Reacties

7 maanden geleden

Hoi, mijn zoontje kreeg tot 9 maanden borstvoeding, heel langzaam afgebouwd. Nu ook bijna 11 maanden. Sochtends 150ml melk, bij de lunch thee/water/dun laagje diksap met water. 14.00 60ml melk (afbouwend). Bij het avond eten hetzelfde als hij de lunch. Voor het slapen gaan 18.30/19.00 180ml melk. En tussendoor bieden we ook uit een tuitbeker water of diksap aan.

7 maanden geleden

Ze krijgt bij het eten sowieso altijd water. Ook tussendoor is het water altijd binnen handbereik voor haar. Ze drinkt 1-2 tuitbekers van 240ml naast haar 2/3 flessen per dag.

7 maanden geleden

Yoki, limonade, water.

7 maanden geleden

Meisje 11 mnd ontbijt; fles 90+3 daarna pap (Ah) en 3 scheppen kunstvoeding. Rietjesbeker met water ( heel soms diksap) zet ik op de grond pakt ze zelf af en toe de hele dag door. Bij fruit rond 9 bied ik de beker aan met water. ( Bij de opvang thee uit speciale neus beker) Lunch 100 ml halfvolle melk die gaat altijd op. Avond eten weer rietjes beker dan drinkt ze best veel. En 6 uur voor slapen fles 180+6. De ene dag drinkt ze iets meer dan de andere dag. Hier zowel tuitbeker als rietjesbeker in gebruik. 360 beker snapt ze niks van :) Gewoon blijven aanbieden en laten oefenen. Ik weet niet hoe het zit met borstvoeding hoeveel ze daar bij moeten drinken. Volgens mij is het vanaf 1 jaar 300ml per dag dacht ik?? Wat ze hier bij cb adviseren.

7 maanden geleden

Hier meisje van 10,5 maand. Zij krijgt nog veel BV dus water bij het eten is meer symbolisch en ter oefening. Zij krijgt ook slokje of twee in het parkje/tijdens wandeling wanneer zij ziet dat ik aan het drinken ben. Volgens mij ligt het eraan hoe vaak je nog BV geeft of het te weinig is. Ik geef - naast water - ook 2x per week soep en (soms extra fruit) maar geen ander drinken.

7 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Hier meisje van 10,5 maand. Zij krijgt nog veel BV dus water bij het eten i ...
Als je inderdaad bv op verzoek geeft, zou extra drinken nog niet nodig hoeven zijn onder 1 , alleen ter oefening van drinken uit een bekertje

7 maanden geleden

Meisje van 10,5 maand. Wij bieden vanaf 6 maanden in een klein glaasje water aan bij alle maaltijden en tussendoortjes. Ze drinkt steeds meer. Daarnaast krijgt ze borstvoeding op verzoek. Ze drinkt nu 1 klein shotglaasje bij het onbijt. 1,5 glaasje bij de lunch. Half glaasje bij het tussendoortje om 15.00 en bij het avond eten tussen 1-1, 5 glaasje. De richtlijn is nog steeds. Als je baby 3 plas luiers op een dag heeft drinkt de baby genoeg.

7 maanden geleden

Hier borstvoeding. In de ochtend krijgt ze af en toe een beker water, meer om te oefenen met de beker dan wat anders. Ze drinkt bv nog op verzoek, dus meer is daarnaast ook niet nodig

7 maanden geleden

Bij BV als hoofdvoeding is water niet nodig, alleen ter oefening. Ik geef ook nog Bv als hoofdvoeding en geef alleen een paar slokjes water bij het avondeten. Verder sporadisch als hij ziet dat ik drink of als hij ziek/koortsig is wat extra kleine slokjes

7 maanden geleden

Ons zoontje drinkt slecht water, 1slokje. Gaat bijten op de tuit of laat het weer uit zn mondje lopen. Hij was ook laat met hapjes, wilde hij niet(een maand of 2 nu). Merk wel dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Omdat hij veel kwijlt, tandjes blijven maar komen. Ontlasting is aan de harde kant helaas , gelukkig lijkt ie er geen last van te hebben.