Onze kleine is nu 10 maand, drinkt al een tijdje 3 flessen maar heeft nu steeds meer moeite ze allemaal leeg te drinken. Met 10 mnd mag je volgens mij naar 2 flessen, maar vind het moeilijk welke eraf te halen of ze allemaal wat minder te maken qua hoeveelheid.
Hij krijgt ‘s ochtends een fles of granenpap met KV, begin van de middag een fles en voor het slapen.
Uiteindelijk mogen ze met 1 jr natuurlijk over naar 2 bekertjes gewone melk ipv KV. Vanuit dat oogpunt zou het logisch lijken de ochtend te houden voor ontbijtje met bijv granenpap en tussen de middag een bekertje melk. Maar ik vind het ook zo vroeg om nu al ‘s avonds geen fles meer te geven, vind dat nogal heftig.
Voor de ouders die al 2 flessen geven ipv 3, hoe hebben jullie dit gedaan, nog tips?
Als wij gaan overstappen naar 2 flessen ga ik de middelste fles laten vallen denk ik. Ik vind 's ochtends en 's avonds de melk nog wel te belangrijk persoonlijk.
Een extra eetmomentje kan je dan eventueel wel toevoegen natuurlijk, met wat water erbij 😊
Wij laten onze dochter trouwens sowieso de hele dag wel water drinken, merk dat ze vaak wel dorst heeft maar niet per se honger.