14 Reacties

9 maanden geleden

Volg

9 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je de flessen tegelijk met eten geeft? Geef je ook water/lauwe thee etc als extra vocht?

9 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Mag ik vragen waarom je de flessen tegelijk met eten geeft? Geef je ook wat ...
Het is eigenlijk begonnen met een paar stukjes brood om te proeven. Dat heeft zich uitgebreid naar een heel broodje. Dit staat ook in het schema van het consultatiebureau. Er staat alleen niet bij hoeveel cc melk je daar dan bij geeft. Ze drinkt bij het fruit- en groentenhapje water.

9 maanden geleden

Ik heb de fles bij de lunch vervangen door extra brood/cracker en water/thee en in de middag door fruit/maisstiks en water/thee. Ons schema is nu ongeveer als volgt met een dochter van 9,5 maand: 9.00 fles 210cc + 7 scheppen 10:15 gepureerd fruit met soms beetje yoghurt erdoor + water 13:00 2 stukjes brood en/of een crackotte/ fruit/avocado + water/thee 15:00 koekje/maissticks + water 17:30 warm eten en beetje magere yoghurt met lepel jam + water 19:15 fles 210cc + 7 scheppen Dit werkt voor ons. Misschien heb je er wat aan. Succes!

9 maanden geleden

Reactie op Geanne Gelske

Ik heb de fles bij de lunch vervangen door extra brood/cracker en water/the ...
Dank je wel! Bedoel je met 2 stukjes brood 2 sneetjes brood? Eet jouw dochterje al stukjes fruit/groenten uit de hand?

9 maanden geleden

Reactie op JvdV23

Dank je wel! Bedoel je met 2 stukjes brood 2 sneetjes brood? Eet jouw docht ...
Ja 2 sneetjes brood met boter en jam/pindakaas/appelstroop. De korsten eet ze vaak los erna op. Ik prak het fruit en de groente altijd. Met fruit omdat het meeste haar uit de handen glibberd 😅

9 maanden geleden

Onze zoon, nu ruim 9 maand, heeft het volgende schema qua eten: 06.00/07.00 Fles 180cc 09.00 Fruit 12.00/13.00 Broodje met boter, jam of pindakaas 12.00/13.30 Fles 120cc 15.00 Maïsstengel of cracker 16.30/17.00 Warm eten 17.00/17.15 Fles 90cc 18.30/19.00 Fles 180cc De fles van 17.00/17.15 was er af, tot onze zoon sterk reageerde op de yoghurt die we gaven. Daarom nu nog even geen yoghurt. De fles tussen de middag zou er bij ons ook af kunnen, alleen drinkt hij nog geen water of thee. Vandaar dan toch nog een fles, deze doe ik overigens met 3 schepjes poeder en 120cc water.

9 maanden geleden

Ik weet niet hoe je erin staat, maar als je van melk naar vaste voeding wil verschuiven zou ik 's middags niet de fles als eerste geven maar brood of iets anders. De fles van 11.30u en 15.00u zou je kunnen samennemen naar 1 fles. Wil ze niet meer fruit of groenten dan de portie die ze nu krijgt? Mijn dochter eet 250 gram van elks met soms nog wat yoghurt erbij. Overdag drinkt ze sinds kort meestal geen melk meer, alleen nog bij het opstaan, rond 18u en rond 20u (borstvoeding).

9 maanden geleden

Reactie op Evel3

Ik weet niet hoe je erin staat, maar als je van melk naar vaste voeding wil ...
Ik begin inderdaad met brood, maar dan nog drinkt ze de hele fles op. Ik denk wel dat ze meer fruit en groenten op zou kunnen. Volgens het consultatiebureau at ze nu eigenlijk al meer dan wat zij zouden adviseren. Tja...Hoe zou jij de twee flessen samen nemen? Hoe heb jij flessen afgebouwd? Of gewoon gestopt en iets anders in de plaats geven?

9 maanden geleden

Reactie op 1986Wendy

Onze zoon, nu ruim 9 maand, heeft het volgende schema qua eten: 06.00/07.00 ...
Bedankt voor je reactie!

9 maanden geleden

Reactie op JvdV23

Ik begin inderdaad met brood, maar dan nog drinkt ze de hele fles op. Ik de ...
Ik ben van België, hier gaat het er wat anders aan toe en ben onder druk van de opvang hun ritme mee gaan volgen vanaf 6 maanden. Om 11u eten ze daar warme maaltijd en om 15u fruit. Eerst vaste voeding daarna nog een flesje melk bijgeven. Mijn dochter is geleidelijk steeds meer gram vaste voeding beginnen eten tot ze nu de melk erna niet meer wil. Ik vind het wel gek dat je dochter al meer eet dan wat het cb adviseert. Als je een potje geeft, zit daar toch ook meer dan 120 gram in. Als je haar meer geeft en ze eet het ook op denk ik dat je een fles rond pakweg 13u zou kunnen geven die de vroegere fles van 11.30u en 15.00u vervangt. Om 15u kan je een snackje geven en eventueel avondmaal wat vervroegen.

9 maanden geleden

Reactie op Evel3

Ik ben van België, hier gaat het er wat anders aan toe en ben onder druk va ...
Dat de potjes meer inhoud hebben dan wat het cb adviseert, viel me ook al op inderdaad. Nu heb ik ook gehoord dat België over het algemeen sneller adviseert om grotere porties te eten dan Nederland. Waarom? Geen idee. Ik denk dat ik eerst maar eens die fles van 15 uur ga vervangen voor een snack en dan haar avondhapje eerder geven. Dank je wel!

9 maanden geleden

Hier precies t zelfde schema qua eten als jou. Ik vind het prima zo!

8 maanden geleden

Wij hebben wat geschoven met de middag eten en de fles. Schema is als volgt - 7.00/30 fles 210cc - 9.00 fruithapje ( 2 stuks fruit ) soms een halve fruit erbij. - 11.30/12.00 warm eten (ongeveer 150/160 gram) - 13.30 fles 210cc - 17.00 afhankelijk van de dag eet ze weer warm eten of fruit (wisselend). 19.00 fles 210cc De ene dag heeft ze meer of minder trek en dat zie je dan ook terug. Flesje gaan ook niet altijd leeg. Je zou eventueel om 11.30 eerst kunnen beginnen met een broodje en dan even later rond 13.00 uur een groter flesje. Dan rond 15.00 uur misschien eerst beginnen met een tussendoortje, kan fruit zijn of weer een broodje. Daarna groente hap en dan weer een groter flesje🤷‍♀️ zoiets zou je kunnen proberen. Is altijd even puzzelen en proberen. Aan de andere kant denk ik wel dat als je kleine hier goed op gaat en vrolijk is, dat je het niet perse hoeft te veranderen. Onze kleine meid gaf namelijk duidelijk aan geen 4 flessen meer te willen en daarom hebben we het aangepast.