20 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op mamapris
Ik zou het persoonlijk niet doen.. in de kraan zelf zitten namelijk ook hee ...
Mijn man geeft aan dat het gekookte water natuurlijk uit dezelfde kraan komt omdat we een cooker hebben 🙈🤣
Zelf weet ik persoonlijk niet wat te doen. Vertrouw erop wat de kraamzorg mij hierin aangeeft het beste is.
3 jaar geleden
Lood is alleen in oude leidingen. Wij hebben ook een quooker en maakten bij onze middelste altijd zo de flesjes: 90cc flesvoeding is circa 50 cc kokend water uit quooker en dan tot 90 aanvullen met koud water. Dan heb je gelijk de juiste warmte en is het water toch gekookt. Verhoudingen is even uittesten om precies de juiste temperatuur te hebben. Zo deden we het ook met flesje meenemen. Kokend water in thermoflesje en dan flesje koud water mee. Ter plaatse mengen en dan ben je nooit van anderen afhankelijk met flesje warm maken.
3 jaar geleden
Wij doen 2/3 koud kraanwater en dan 1/3 gekookt water (waterkoker) .. flesje is altijd perfect op temperatuur 👌🏻
Overigens zou er bijna nergens meer lood in de leidingen mogen zitten.. tenzij je in een hele oude woning woont.
3 jaar geleden
Reactie op mamapris
Ik zou het persoonlijk niet doen.. in de kraan zelf zitten namelijk ook hee ...
Onze kraamzorg en ook de verloskundige zei: we zijn de laatste jaren veel te schoon geworden met zn allen. Je moet echt niet willen dat je kindje nergens mee in aanraking komt vind ik.
3 jaar geleden
Lood is alleen in oude leidingen. Wij hebben ook een quooker en maakten bij ...
Zo doen wij het idd ook. Kraamzorg deed warm water (wij wonen in NL in een nieuwbouwwijk), maar zelf vinden we kokend en koud water een fijner idee.
3 jaar geleden
Wij doen het ook met warm water uit de kraan. Zo heeft de Kraamzorg ons het geleerd vorige week.. ze gaven aan dat dit in Nederland kan maar niet in het buitenland.
3 jaar geleden
Wij gebruiken kokend water en Barleduc.
Wij hebben in Nederland een koopwoning van 2008. Als je een glaasje water bij ons uit de kraan pakt dan zie je ligt kalk. Mijn moeder woont in het zelfde stad als ons (alleen aan de andere uiteinde) uit haar kraan komt totaal geen kalk.
3 jaar geleden
Wij gebruikte gewoon water uit de quooker en aanvullen met koud water uit dezelfde kraan. Wij hebben een nieuwbouwwoning (2022), een waterontharder en geen lode leidingen.
De kraamzorg heeft het ons zo aangeleerd.
Ik heb wel eens gehoord (dus weet niet of het echt waar is hoor) dat het Nederlandse kraanwater schoner is dan flessenwater omdat de eisen hoger zijn.