13 Reacties

één maand geleden

Ons dochtertje is helaas altijd een slechte slaper geweest maar bij haar is het momenteel ook haar gedrag. Waar ze altijd heel vrolijk was is ze nu zowat de hele dag door aan het huilen. Ze is alleen stil op de arm naar ook dat helpt niet altijd. Normaal kon ze ook zo lief knuffelen met haar grote broer maar nu knijpt ze hem als hij in de buurt komt. Het is zo sneu ze zit echt niet goed in haar vel. Hopelijk is het een fase en is deze snel voorbij 🤞

één maand geleden

Hier ook zo'n periode gehad nu is enkel verversen een ramp nog steeds en is ze heel vaak geïrriteerd en weent ze veel als ze ha1r gedacht niet krijgt... de nachten zijn wel oke sinds kort een nachtlampje in de kamer en wonder bij wonder was dit hier een wondermiddel Hou de moed erin mama

één maand geleden

Ik herken het. Ons zoontje had een week lang hetzelfde, wilde echt niks. Het kan natuurlijk een fase zijn, maar bij ons bleek het een dubbele oorontsteking én keelontsteking te zijn. Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat ze pijn hebben, dus uiten ze het zo. Ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, maar je kan het altijd laten checken omdat je toch dezelfde “klachten” als ons had. Het komt goed! 🫶🏻

één maand geleden

Sprongetje 9 is bij de meeste mei-baby's nu vol in gang. Al dit gedrag is dan iets moois wat erbij komt haha

één maand geleden

Mijn man werkt ook nachten, dus sta er helaas ook alleen voor. Mijn zoontje is nu ziek en de nachten zijn verschrikkelijk maar ik probeer geduldig te blijven en steeds herhalen dat hij het nu even moeilijk heeft en daar niks aan kan doen. Als het me even te veel wordt leg ik hem veilig neer en neem ik kort een moment voor mezelf om er terug tegen aan te gaan. Mama zijn is niet makkelijk, je doet goed je best! 🤍 Ps: ik zou hem mss een flesje geven, soms moet je even toegeven om terug wat rust te krijgen....

één maand geleden

Hi! Dit klinkt wel ellendig, ik snap je frustratie! Je er schuldig over voelen is denk ik niet nodig, ook al snap ik dat je je zo voelt. Maar je bent ook maar een mens hè en ik vind serieus dat slecht slapen zo wordt onderschat als het gaat om hoe je je voelt. Wat betreft het slapen. Bij mijn eerste kind was ik bang voor het aanleren van slaapassociaties, maar met 2 slechte slapers doe ik inmiddels gewoon waardoor ik de meeste slaap krijg en mijn ervaring is dat het geen blijvende gevolgen heeft. Gewoon de fles geven dus. Of gewoon in bed nemen. Na een tijdje houdt het vanzelf weer op. Misschien zit je kindje in een groeispurt oid en heeft hij die fles wel even nodig bijvoorbeeld. En als ik er doorheen zit bedenk ik me altijd maar dat geen enkel kind van 18 jaar nog bij z’n ouders in bed slaapt of een fles melk drinkt. Veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat.

één maand geleden

Reactie op J1988

Hi! Dit klinkt wel ellendig, ik snap je frustratie! Je er schuldig over voe ...
Precies dit advies, gewoon doen waardoor hij het snelste weer slaapt en jij de meeste slaap krijgt. Je kunt hem ook in de kinderwagen heen en weer wiegen, dat is minder zwaar. En als ie echt niet wilt slapen, dan lekker samen filmpje kijken (terwijl hij bv op de grond speelt).

één maand geleden

Wij hebben gehad dat mijn zoontje huilerig wakker werd midden in de nacht. Als we naar hem toe gingen waren we minimaal 2uur bezig. Hij leek echter niet altijd echt helemaal wakker te zijn. Op een gegeven moment waren we het zat en hebben we hem gelaten. Hij heeft een half uur gehuild en is daarna gewoon weer gaan slapen. Het is toen nog wel een paar keer gebeurd maar was weer snel klaar. Wij wisten wel zeker dat er verder niets aan de hand was met hem. Is je zoontje echt helemaal wakker?

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Wij hebben gehad dat mijn zoontje huilerig wakker werd midden in de nacht. ...
Ja hij is ineens klaarwakker terwijl ik weet dat hij niet voldoende slaap heeft gehad en nog moe is. Normaal is zijn bedtijd rond 20:30 maar nu de laatste weken slaapt hij pas echt in rond 22:30 en dan om 1:00 is hij terug klaarwakker. Het begint eerst huilend jammerend, dan wordt het huilen heel hevig. Dan probeer ik om te wiegen, wat nooit lukt want hij lacht en brabbelt gewoon en denkt dat we spelen. Dan ben ik het zat en steek ik hem in zijn bedje en begint het huilen weer. Heel luid.. dan neem ik hem bij mij in bed en begint hij terug te spelen stampen met zijn voetjes. Maar hij geeuwt wel en geeft echt ook tekenen dat hij moe is.. ik heb gisteren toch toegegeven en een flesje melk gegeven. Ondertussen was het al 6:00 en ik moest om 8:00 op om te gaan werken. Dus het was mijn enige optie. Hierdoor is hij uiteindelijk wel in slaap gevallen, maar we waren wel 5 uur verder! Ik denk dat ik tijdelijk toch ga toegeven aan de voedingen, als het toch een groeispurt is dan heeft hij wat meer nodig

één maand geleden

Jeetje vervelend zeg en zwaar! Houd vol 💪🏼 en vooral veel over praten en uiten wat het met je doet. Hier gaan de nachten goed, maar het gedrag overdag wat beschreven staat heel herkenbaar. Vaak houdt het een paar weken aan en dan gaat het weer even goed. Elke sprong pakt de onze mee en dan is zijn gedrag echt intensief. Hangen, veel huilen, weinig is goed, energie zuigend gedrag. Behalve als wij naar buiten gaan dat vindt hij heerlijk. Wij hebben ook pittige nachten gehad en bij ons hielp gereguleerd laten huilen. Huilen, troosten, terug leggen in bed enz enz. Maar wij gingen niet zijn kamer uit. Zelfde manier steeds. Ons hielp het, want het was erg snel over na 1 of 2 avonden al. Alleen weet ik wat bij de een werkt hoeft bij een ander niet te werken. Ik weet wel doe wat haalbaar is en iets weer goed trekken kan later ook weer als je meer energie hebt of als je partner je kan ondersteunen. Als een fles helpt lekker doen. Ik heb hem vannacht kwark gegeven en toen sliep hij weer verder. Prima zelf moet je het ook ergens aankunnen. Maar herkenbaar dat het lastige is om bepaalde keuzes te maken en de hoe vraag is bekend. Hoe krijg je het anders? Ouderschap is een zoektocht, levenslang denk ik

één maand geleden

Ik herken dat gedrag bij mijn eigen dochtertje van net 15 maanden. Ze is gewoon heel heftig nu en zo was ze totaal niet een paar weken geleden. Ik heb ook wel eens geroepen naar haar en vind dat ook heel erg achteraf, maar het is wel een eerlijke emotie en reactie op een erg moeilijke situatie, en dat mag ze ook wel eens ervaren. Zeker als meisje worden we zo snel geleerd om onze frustratie en woede in te houden, dus ik vind dat ze best mag zien dat mama ook wel eens boos kan zijn. Uiteraard knuffel ik haar meteen wanneer het gebeurd en vertel ik dat mama even boos was, maar ja. we zijn ook maar mensen ❤️

één maand geleden

Reactie op Twinmom1209

Ik herken het. Ons zoontje had een week lang hetzelfde, wilde echt niks. He ...
Bij ons ook dubbele oorsteking. Onze dochter was elk uur wakker.