Hi mamas,
Mijn zoontje die altijd een goede slaper is geweest en een vrolijk rustig en lief kind is sinds een tweetal weken echt helemaal veranderd. Ik herken hem niet meer. Hij is vaak boos lijkt het, gooit met zijn speeltjes, valt zijn grote zus aan en huilt heel veel. Alles is een strijd. Verschonen, eten, slapen.. ik lees veel over slecht slapen maar niet de andere veranderingen die ik momenteel bij hem zie qua gedrag.
Slapen ging hiervoor ook echt heel goed. Hij viel zelfstandig in slaap en sliep door. Nu ben ik deze nacht al van 1:00 tot nu bijna 5:00 bezig met hem terug in slaap te krijgen. Huilen en maar huilen. Het lijkt wel alsof niks helpt? Ik wil niet overgaan tot nachtvoedingen terug.. anders went hij hier misschien weer aan. Hem bij mij leggen hielp ook niet, net als wiegen ook niks hielp. Deze nacht was zo zo heftig dat ik uit frustratie echt heb geschreeuwd. Ben zo moe.. ik slaap maximum 3 uurtjes per nacht al een week. Mijn man heeft de nachtshift dus ik moet er ook alleen door en de zware nachten breken me op merk ik. Ik heb zo een spijt van mijn reactie. Het kwam echt heel onbewust eruit. Mijn zoontje begon dan harder te huilen en voel me super schuldig.
Zitten er nog mama’s in deze moeilijke 14 maanden fase? Effe radeloos hiermee
Grtjs