12 Reacties

3 maanden geleden

Pff jezus wat kort door de bocht. Ik snap wel dat ze het niet leuk vinden als een kleintje wat herrie maakt maar om nou te verbieden dat hij mee mag vind ik wel ver gaan. 🤔

3 maanden geleden

Ow das echt niet fijn zoiets. Ik zou me ook slecht voelen. Mogen ze dit wel zomaar verbieden? Wat moet je anders met je kleintje doen als je geen oppas hebt? Ik zou dit gewoon duidelijk aangeven van jammer, ik heb geen andere optie dan mijn kindje mee te nemen. Ik zou misschien wat snacks mee pakken in je tas zodat hij afgeleid is met iets?

3 maanden geleden

Ze hebben je daar voor speciaal opgebeld? Oh daar zou ik erg boos van worden... het zal toch ook zo lang niet duren? Ik zou gewoon m'n zoontje meenemen.. waar moet ik hem anders laten..

3 maanden geleden

Misschien geen populaire mening, en absoluut niet onvriendelijk bedoeld want ik was er niet bij - maar het kan toch zijn dat er een oprechte reden achter zit? Namelijk dat hij misschien echt meer ‘overlast’ voor anderen veroorzaakte dan je zelf vindt? We hebben nu eenmaal een hogere tolerantie voor onze eigen kinderen dan de mensen om ons heen. Een kindje van 15 maanden kan nu eenmaal niet goed rustig stil zitten en wachten, zeker niet als mama even bezig is. Dus misschien even extra diep ademhalen, en overleggen of er andere mogelijkheden zijn. In ons ziekenhuis zit een mini kinderhoek waar je je kindje een half uurtje mag brengen bijvoorbeeld. Het is vast niet zo vervelend bedoeld als het overkwam ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Maaikeuh

Pff jezus wat kort door de bocht. Ik snap wel dat ze het niet leuk vinden a ...
Snap je , we zijn er ook maar 5 minuten per keer. Zie er zo tegenop om überhaupt nog te gaan na wat ze hebben gezegd

3 maanden geleden

Reactie op Hala.02

Ow das echt niet fijn zoiets. Ik zou me ook slecht voelen. Mogen ze dit wel ...
Ik ga hen nog hierover aanspreken komende week want vind dit niet oké. Ik neem mijn kind overal mee en dat moet dus ook kunnen in het ziekenhuis. Ik neem altijd voldoende snacks mee en speelgoed, maar bedankt voor de tip!

3 maanden geleden

Reactie op JuKaMi

Ze hebben je daar voor speciaal opgebeld? Oh daar zou ik erg boos van worde ...
Ik belde toevallig om mijn afspraak te verplaatsen en toen werd dat meegedeeld. Ik zou het pas geweten hebben als ik daar stond met de kinderwagen... het duurt maar 5 min en we zijn weer weg. Ik ga hierover in gesprek komende week, kan mijn niet elke x ergens brengen 🥲

3 maanden geleden

Reactie op runningmom

Misschien geen populaire mening, en absoluut niet onvriendelijk bedoeld wan ...
Toch vind ik niet dat ze dat mogen vragen. Ik moet met mijn zoontje naar de oogarts. Want hij moet zelf gaan... hij zal zeker wel wat lawaai maken. Wat zouden ze doen ik zo een geval. Een kindje dat op controle moet komen en dat het heel lastig vindt... dat duurt meer dan 5 min. Ik zou (indien mogelijk) liever een andere oogarts zoeken.

3 maanden geleden

Zou inderdaad ook even in gesprek gaan, vind het erg kort door de bocht. Niet iedereen heeft een oppas oid en een kind kan je eenmaal niet altijd onder ‘controle’ houden, wat dat ook betekent. İk begrijp je frustratie en goed dat je voor jezelf en je kindje gaat opkomen!

3 maanden geleden

Reactie op JuKaMi

Toch vind ik niet dat ze dat mogen vragen. Ik moet met mijn zoontje naar de ...
Dit is toch wat anders? Jij hebt het over je zoontje dat zelf controle moet ondergaan - dan mag je verwachten dat een arts rekening houdt met de leeftijd en bijbehorend gedrag van je kindje. Maar als jij zelf als mama op controle moet, kun je even niet op je kindje letten en zou het dus kunnen dat die nogal wat overlast veroorzaakt voor anderen. Als een assistente de noodzaak voelt te vragen of je je kindje thuis kán laten, zal daar mogelijk een reden voor geweest zijn en is dat niet om de mama te kwetsen of dwars te zitten.

3 maanden geleden

Reactie op runningmom

Dit is toch wat anders? Jij hebt het over je zoontje dat zelf controle moet ...
Als je als ouder je kind meeneemt naar een afspraak, heb je er gerust over nagedacht. Niet iedereen heeft zomaar een plek om de kindjes te laten. Moeten we echt voor elk klein dingetje ons kindje ergens naar toe kunnen brengen. Ik heb die luxe niet hoor.

3 maanden geleden

Reactie op JuKaMi

Als je als ouder je kind meeneemt naar een afspraak, heb je er gerust over ...
Als ik naar de kapper ga, naar de dokter, controle in het ziekenhuis... er is er altijd 1 van de 2 bij.. ik zorg dat ze in de koets zitten, speelgoedje, koekje bij. Maar meer kan ik niet doen. Ik verwacht dan wat professionaliteit en begrip.