5 Reacties
18 dagen geleden
Als medewerker in een kinderopvang vindt ik dit wel een heftige bijtwond! Het gebeurd wel eens, ook bij ons op de groep helaas. Is er een bericht uit gedaan over bijtgedrag of dat er kinderen zijn die moeite hebben zich te uitten? Het hoort erbij, maar ik kan mij voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn! Hopelijk pakken de medewerkers het goed op om dit in het vervolg te voorkomen en ik zou denk ik wel starten gezien de wond. Sterkte!
18 dagen geleden
Als de wonde correct verzorgd is, lijkt het me niet nodig om er meer aan te doen. Je kan natuurlijk een zalfje smeren (fucidine) om de wandeling te bevorderen.
Ik vind de andere reactie hier wel jammer.
Natuurlijk doen ze zoveel ze kunnen om bijtincidenten te vermijden. Het hoort bij de leeftijd van kindjes die zich nog niet kunnen uiten.
Hoe snel is zoiets niet gebeurd...
Ik spreek als mama met een kindje dat regelmatig gebeten werd en het ander zoontje dat jammer genoeg al vaak andere kindjes gebeten heeft. Het is allebei niet leuk.. als ouder vind ik het lastiger om te horen dat mijn zoontje een kindje gebeten heeft dan andersom...
Maar een bericht over bijtgedrag? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
18 dagen geleden
Reactie op JuKaMi
Als de wonde correct verzorgd is, lijkt het me niet nodig om er meer aan te ...
Het hoort inderdaad bij de leeftijd van kindjes die zich verbaal nog niet zo goed kunnen uiten. Maar niet iedere ouder is zich hiervan bewust. Vaak krijg je dan toch roddels of ouders die onderling praten of hun kindje zeggen niet met een bepaald kindje te spelen bijvoorbeeld. Om dit te verminderen stuurden wij altijd een bericht over bijtgedrag in het ouderportaal, om bij ouders aan te geven dat dit dus normaal gedrag is passend bij de leeftijd. Gewoon om ook aan te geven dat wij het incident serieus oppakken. Ik wil niet met vingers wijzen of goed of fout, maar dit is hoe wij het bij ons op de opvang deden.