11 Reacties

6 maanden geleden

Oh germ ik snap dat je wil klagen dat is ook helemaal niet leuk! 🥺

6 maanden geleden

Ahhh nee ik begrijp heel goed dat dit iets heel naars is! Tanden wisseling gebeurt gemiddeld pas rond het 7e levensjaar. Je kan eventueel nog een second opinion vragen bij een andere tandarts, want kinderen zijn vaak nog wel verzekerd voor tandarts gerelateerde onderwerpen

6 maanden geleden

Mijn zusje was een keertje gevallen toen ze zo klein was en had toen twee grijze tandjes gekregen door die val. En dat ook jaren zo aangezien totdat ze gingen wisselen. Ik begrijp je frustratie 😢

6 maanden geleden

Ik snap je helemaal! Mijn dochter van 2,5 had het ook. 1 tand voor meer dan de helft afgebroken en ander een klein stukje, bij haar hebben ze het wel “gemaakt” en er stukjes aangemaakt. Wellicht dat je dit nog ergens kan vragen.

6 maanden geleden

Hi voormalig mondhygiënist hier. Als het door trauma (val) is gebeurd is het protocol om een foto te maken om te kijken of de tand de opvolger niet heeft beschadigd. Hierbij bijt je kindje op een fosfor plaatje, niks ingewikkelds. De reden dat ze het niet repareren is omdat dat heel lastig is op die leeftijd en een klein stukje blijf vaak niet zitten wegens extreem klein hecht oppervlakte. Ook is het lastig qua stil liggen en open houden, de vulling moet kurk droog zijn anders ligt die er er de volgende dag weer af. Dat is de reden waarom dit niet word gedaan. Dan sta je elke week op de stoep of je kleintje kan de vulling inslikken omdat deze er af valt of afbreekt. Helaas nog even wachten dus.

6 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hi voormalig mondhygiënist hier. Als het door trauma (val) is gebeurd is he ...
Ik snap het hoor. Vind het alleen zo lelijk staan 🥹 Gaan vanmiddag naar de tandarts. Kleine vindt tandenpoetsen al een drama, dus laat staan dat ze iets in haar mond gedaan wilt hebben. Het tandje is wel erg scherp, dus verwacht dat ze wel iets moeten doen en dan worden we doorverwezen naar een kindertandarts die met roesjes werkt. Ben benieuwd wat ze zeggen.

6 maanden geleden

Ohhhh jeetje ik snap het heel goed hoor! Duurt toch even voordat ze gaan wisselen 😱 misschien kunnen ze beetje ‘bijschaven’ ofzo? Was ze net ongelukkig gevallen op haar tandje?

6 maanden geleden

Jaaa, bij mijn zoontje nu 4 jaar was het ook. Hij had een maandje 2 hele mooie witte schattige tandjes. 1 grote val en hij had een dikke lip en een gebroken tandje. Wat heb ik toen zitten balen. (Ook al zijn er ergere dingen) mijn dochtertje heeft nu al een mini stukje van haar tandje ( geen idee hoe het gebeurd is, gaat soms zo snel met onze pittige dame) maar ik verwacht dat ze dat gewoon wat kunnen bij vijlen als ze wat ouder is. Het vreemde is dat ik het bij mijn zoontje ondertussen wel echt een beetje gewoon ben geworden. ( en dat had ik echt niet geloofd toen ze dat tegen me zeiden wnn het juist gebeurd was)

6 maanden geleden

Ja ze gleed uit tijdens het kruipen, precies met haar tanden op het ijzeren frame van onze eettafel stoel… hoeveel pech kun je hebben. Vanmiddag naar de tandarts geweest. 2 tanden zitten wat los, dus hopelijk gaan die zich weer hechten. Anders heb ik de komende 4 jaar een fietsenstalling in haar mond 🥺

6 maanden geleden

Reactie op Nienke_

Jaaa, bij mijn zoontje nu 4 jaar was het ook. Hij had een maandje 2 hele mo ...
Ja er zijn echt ergere dingen, maar baal zo erg. Ben er inmiddels wel een beetje aan gewend. En gelukkig moet ze nog wisselen haha. Duurt alleen nog zo lang.

6 maanden geleden

Reactie op Soes87

Ik snap het hoor. Vind het alleen zo lelijk staan 🥹 Gaan vanmiddag naar de ...
Ja snap je! Kindertandarts is altijd een fijn idee daar hebben ze goede tips. Echter doen ze een roesje alleen als er ernstige complicaties zijn met het gebit. Ze kunnen na een paar keer oefenen ook veel bereiken. Een roesje is namelijk niet goed voor zo'n klein lijf en zeker niet op die leeftijd. Waarschijnlijk kinnen ze hem gewoon af vlakken hoor met een klein schuurschijfje.