11 Reacties

7 maanden geleden

Ik gebruik een flesje met speen... Omdat een tuit e.d. ook nog niet echt wil lukken. Ooit komt een moment, dat t wel lukt

7 maanden geleden

Bij ons drinkt ze het makkelijkst uit een gewone open bekertje. Lukte gelijk toen we het aanboden vanaf 6 maanden. We hebben een kleine silicone van Ezpz, maar dat is niet nodig hoor! Wel handig als ze dingen uit onze handen slaat ;) een rietjes fles of tuit beker is echt een stukje lastiger om te leren voor die kleintjes. Hier trouwens erg dol op water, maar meer dan een paar slokjes per keer drinkt ze niet hoor. Ze krijgt nog veel bv, en plast/poept goed, dus ik maak me geen zorgen. Kan me goed voorstellen dat dat voor jullie anders ligt, dus wil je in ieder geval succes wensen!

7 maanden geleden

Onze dochter drinkt nu ook uit een gewone beker en wel een rietjesfles. Maar hiervoor deed ik water in haar melkflesje met speen 1 erop. Heb je dat al eens geprobeerd? Met melk erin hebben we speen 3 omdat melk dikker is. Succes

7 maanden geleden

Herkenbaar! Ons zoontje laat ook bijna al het water uit zn mond lopen. Zelfs de fles drinken doet hij niet (hij krijgt bv) Als je de de flessen toch aan het afbouwen bent, kan je daarin niet wat meer vocht doen? Dus dat je een hetzelfde aantal ml aanbiedt maar een schepje minder? Of je geeft overdag een extra fles met bijv. 100 ml. water en 1 schepje kv. Dan hoef je je wat minder zorgen te maken over de vochtinname. Wat hier nog een beetje helpt is mn zoontje zelf zn tuitbeker laten vasthouden. Dan is alles nat, maar heeft hij ook wat slokjes gedronken. En verder is het even geduld hebben denk ik, ze gaan het echt leren!

7 maanden geleden

Mijn zoontje dronk wel wat slokjes water uit een open beker maar echt te weinig en dus ook veel moeite met ontlasting. Allerlei soorten bekers geprobeerd maar hij snapt het gewoon nog niet. Sinds een paar dagen drinkt hij wel flessen met warm water met heel klein laagje roosvicee erin en met en lunch een fles met 50/50 warm water en optimel. Hij blijkt alles gewoon echt warm te willen 😅 koud(er) water drinkt hij wel een beetje uit de open beker en dat blijf ik ook tijdens elk eetmoment aanbieden. Maar ben heel erg blij dat hij nu hele flessen (120-180) vocht binnen krijgt naast de vaste voeding.

7 maanden geleden

Ik kreeg laatst de tip om een pakje appelsap oid te pakken en daar doe je dan het rietje (evt met dop) in van de rietjes beker, en dan in je mond van je kindje en dan kan je btje in het pakje knijpen waardoor ze wellicht gaat zuigen en t opeens door heeft. Werkte hier niet perse maar proberen waard😄

7 maanden geleden

Hier hadden ze de rietjesbekers ineens door. Eerst kauwden ze er op maar ik heb eens jam op het rietje gedaan waardoor ze er aan gingen zuigen. Sindsdien snappen ze het haha. Ik merk wel dat ze nu steeds meer drinken, nu de flessen bijna allemaal weg zijn. Ze drinken bijna een hele beker leeg op een dag. Als ze dorst hebben drinken ze dus wel, merk ik hier!

7 maanden geleden

Ons zoontje vindt het ook nog steeds lastig! Soms grijp ik gewoon naar een melkfles maar dan met water, diksap of thee. De munchkin overgangsbeker met siliconen tuit gaat hier het beste. Ik heb me door prelogopedie laten vertellen dat je kindje echt wel drinkt als ze dorst heeft. Zelfs als je dus flessen laat vallen kan het zijn dat ze nog niet goed er naast drinken. Maar dorst lessen is een primaire levensbehoefte, dus regelmatig aanbieden en dan gaat ze het wel oppikken. Zeker als ze dorst krijgt! Fruit etc is ook allemaal vocht

6 maanden geleden

Heeft bij ons ook even geduurd! Veel geoefend met uit een kleine open beker drinken, ik deed het dan zelf voor. En soms gaf ik water gewoon uit z'n 'melkfles'. Laatst een rietjes beker gekocht bij de Action en die snapte hij! Heb het wel een paar keer voorgedaan en zelf eerst eraan gezogen zodat er al water in het rietje zat. Kortom, veel oefenen en vaak zelf voordoen.

6 maanden geleden

Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent. Vooral als je eerder een opname hebt gehad vanwege uitdroging. Mijn tip is vooral om een soort beker uit te kiezen (dus rietjes/360/tuit etc.) en alleen die aan te bieden, zodat je kindje aan die specifieke beker kan wennen (niet dat je kleine tien verschillende bekers aangeboden krijgt, zodat die nooit went aan een bepaalde drinktechniek). Daarnaast zou ik de hele dag door die specifieke beker aanbieden (ook als ze bijv in de kinderwagen zitten/aan het spelen zijn op de grond etc.). Tot slot; probeer het zo snel mogelijk op te pakken/door te pakken. Binnenkort wordt het namelijk een stuk warmer en dan wordt weinig vocht drinken echt een probleem. Succes!! 🙏🏻

6 maanden geleden

3 plas luiers is genoeg heb ik mij laten vertellen. En wat je desnoods ook nog zou kunnen aanbieden is yoghurt, waterijsjes of knijpfruit. Dat bevat ook veel vocht. Knijpfruit is trouwens ook een heel handige manier om je kindje uit een rietje te leren drinken. Die tip kreeg ik ook. Na 1x knijpfruit snapte ze de rietjes beker al. En zoals ik hier boven lees. Bied langere tijd een bepaalt soort beker/fles aan en wissel niet te snel