Onze dochter is bijna 1 jaar. Helaas begrijpt ze een rietjesfles, 360 graden beker, avent tuitbeker oid totaal niet. Ze wil steeds meer vaste voeding eten zoals een boterham ed maar helaas drinkt ze er geen of weinig vocht naast. We hebben ook al suikervrije limo geprobeerd in de hoop dat het aan de smaak lag. Maar helaas dan laat ze het ook uit dr mondje lopen.
Heb het idee dat ze door te weinig vocht wat meer moeite krijgt met haar ontlasting simpelweg omdat ze niet voldoende vocht binnen krijgt. Plas luiers zijn er dan weer wel voldoende.
Haar schema is voor nu als volgt:
08.00 uur 180+6 fles (laatste 70 gaat met moeite tegenwoordig)
11.00 uur fruit met een boterham daarnaast 150 cc fles
15.00 uur een maisknabbel (bieden we de tuitbeker avent aan met water of thee)
17.00 warm eten met een beetje kwark (bieden weer tuitbeker avent aan)
Voor slapen gaan meestal rond 19.30 uur weer fles aanbieden maar die wordt niet of nauwelijks gedronken dus daar stoppen we maar mee.
Ze laat dus heel keurig die flessen vallen, en smorgens zou ik dus ook graag een boterham aanbieden maar ergens durf ik dat niet zo goed omdat ik bang ben dat ze dan niet drinkt en dus niet voldoende vocht krijgt.
We hebben overigens in het verleden een opname gehad ivm uitdroging vanwege een buikvirus. We zijn dus heel alert (Wellicht iets TE?) op haar vocht inname.
Kan er iemand me gerust stellen wat betreft dat vocht? Of heeft er iemand nog DE tip?