19 Reacties

9 maanden geleden

ach dat was bij ons zoontje ook zo, was denk 2 weken hooguit. wij namen hem ook even uit bed om troost te bieden, dan terugleggen, meestal was hij dan okee, anders nam ik hem gewoon bij mij in bed. als hij overdag minder had gegeten/gedronken gaf ik hem sowieso een fles. waren ook net bezig fles af te bouwen, nu is die er ineens vanzelf afgegaan😅 iets met "baby regelt het zelf wel" ineens was het weer over en slaapt hij terug door van 19-7/8

9 maanden geleden

Volgensmij kan je wel naar 3 flessen.. wij zitten nu op 3 flessen en hadden dit ook, nu hebben we de 2e fles verminderd naar 120 ipv 180 en nu gaat het goed en krijgen ze precies genoeg. Misschien minder aanbieden of sowieso de 2e of 3e fles er af?

9 maanden geleden

Reactie op Fixs

ach dat was bij ons zoontje ook zo, was denk 2 weken hooguit. wij namen hem ...
Wat fijn dat het met 2 weken weer over was! Ik denk ook dat hij nu in die overgangsfase zit inderdaad maar het is dan zo zoeken naar wat werkt 😂. We gaan vandaag maar proberen om fles 3 eraf te laten en te kijken wat er dan gebeurd vanavond en vannacht 🫢

9 maanden geleden

Reactie op Twinmom1209

Volgensmij kan je wel naar 3 flessen.. wij zitten nu op 3 flessen en hadden ...
Goeie! Heb net 120cc gegeven als 2e fles en ik ga de 3e fles nu weglaten. Benieuwd wat het gaat doen komende dagen 😊

9 maanden geleden

onze heeft ook weken maar 2 flessen gedronken en nu ineens weer 3. we maken hem momenteel wakker om 22 uur. omdat de avond fles veel te vroeg op zijn avondeten zit. hij eet rond 17.30 en 18.30 gaat hij naar bed. hij zat in een sprong, was wat zieklig en tanden.

9 maanden geleden

Reactie op Tetsja

onze heeft ook weken maar 2 flessen gedronken en nu ineens weer 3. we maken ...
Oh wow dat klinkt echt weinig. Maar als ze niet meer willen dan houdt het op natuurlijk. Ik krijg er echt niet meer melk/eten in dan hij zelf wil (en terecht haha). Helaas werkt het bij ons niet om hem wakker te maken en dan te voeden. Hij moet dan alsnog z’n fles niet 😅. Ook niet als hij uit zichzelf rond 2100-2200 wakker wordt. Het blijft gissen wat ze nodig hebben

9 maanden geleden

Nou, vandaag om 1600 uur yoghurt gegeven en wat maisvingers. Meneer wilde z’n groente hap niet om 1730 omdat hij zoveel honger had. We hebben hem even 30cc gegeven in de hoop dat hij daarna z’n groente zou eten, maar helaas. Toen een fles van 180 gegeven met pap en die is opgegaan. Ik denk zelf dat hij er nog niet aan toe is. Morgen maar een flesje van maximaal 120cc proberen rond 1500-1530. Kijken wat dat doet. Mocht iemand anders nog andere tips hebben dan hoor ik ze graag 😬😬

9 maanden geleden

Wij zijn nu de 2e fles aan het opschuiven en dus ‘ruilen’ met de 1130 boterham en water. Dus als ze uit bed komt gelijk lunch geven. Daarna voor het middagslaapje ongeveer de 2e fles. Als ze dan uit bed komt snack daarna avond eten wat vroeger, zo rond 1700 als dat kan, en dan savonds weer een fles.

9 maanden geleden

Reactie op Sab12345

Goeie! Heb net 120cc gegeven als 2e fles en ik ga de 3e fles nu weglaten. B ...
Dat is misschien het teveel van het goede 🤭 je kan de flessen wat kleiner maken zodat je afbouwt maar ik zou inderdaad niet afbouwen én een hele fles weg laten

9 maanden geleden

Reactie op Twinmom1209

Dat is misschien het teveel van het goede 🤭 je kan de flessen wat kleiner ...
Hij wilde niet meer melk, dus vandaar maar 120cc. En wilde toch proberen of hij het zou redden met een fles minder. Hij drinkt wel vaker zn flessen niet leeg namelijk, soms ook maar de helft en dat haalt hij vaak ook niet in op een later moment. Maar hij heeft nu net een fles weer gehad dus hij lijkt het nog wel nodig te hebben

9 maanden geleden

Reactie op Hannaatje

Wij zijn nu de 2e fles aan het opschuiven en dus ‘ruilen’ met de 1130 boter ...
Hoe gaat dat tot nu toe? Dit ga ik ook nog even in mijn achterhoofd houden!

9 maanden geleden

Reactie op Sab12345

Hoe gaat dat tot nu toe? Dit ga ik ook nog even in mijn achterhoofd houden! ...
zo doen wij het ook. op die manier heb ik de 4de fles eraf gekregen. we bieden dan sochtends wat meer fruit aan en om half 6 wat meer warm eten en yoghurt.

9 maanden geleden

Reactie op Sab12345

Hij wilde niet meer melk, dus vandaar maar 120cc. En wilde toch proberen of ...
Ah vandaar! Lastig he, soms zo zoeken..

9 maanden geleden

Misschien een ander ritme? Ik hou een 2/3/4 ritme aan, Dus als hij wakker word om 09:00 gaat hij 2 uur later slapen, als hij dan weer wakker word 3 uur later en dan 4 uur later. Hij krijgt nu 3x 200ml eerst was dat 4x, er ging vanzelf een fles af namelijk die van 23:00. 20:00 is dan ongeveer de laatste fles. De eerste fles is 09:00 dan 45min later een boterham. Om 13:00 dan bijvoorbeeld EERST fruit en dan om 15:00 pas een fles. Dan rond 17:00 weer wakker dan eerst avond eten en dan om 20:00 een fles. Verder geef ik als hij wakker is altijd water, daar raken ze ook vol van. Zijn eten bestaat dus uit 1 boterham, 200gram fruit en dan 100/200gram groente En soms een mais chip tussen door.

9 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Misschien een ander ritme? Ik hou een 2/3/4 ritme aan, Dus als hij wakker ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik heb daar eerder over gelezen idd! Hij houdt het helaas niet vol om 4 uur lang wakker te blijven. Zeker na zijn tweede slaapje niet. Dus dat ritme is geen optie 😕.

9 maanden geleden

Misschien zit ie gewoon in een sprongetje en is het over een paar dagen weer over. ♤

9 maanden geleden

Reactie op Sab12345

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik heb daar eerder over gelezen idd! ...
Hoeft ook niet! Hier is die ook vaak na 3 uur moe soms 2. Je kan het proberen en kijken wat er gebeurd als je hem na 2 uur in de ochtend een slaapje laat doen en dan wakker maakt wanneer hij uit zichzelf wakker word? En dan 3 uur aan houden. Succes!

9 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hoeft ook niet! Hier is die ook vaak na 3 uur moe soms 2. Je kan het prober ...
Ja hij is nu meestal tussen de slaapjes door 3 uur wakker. Soms wel eens korter of net wat langer, ook net wat uitkomt 😬. En in de ochtend slaapt hij 2 uur lang en in de middag een uur tot anderhalf uur. Gister een goede dag gehad qua eten en avondfles ging ook weer goed maar alsnog snachts wakker voor een voeding. Er is geen pijl op te trekken haha