Hoi,
Ik heb een zoontje van 8,5 maand oud. Tot nu toe mogen we qua nachten echt niet klagen. Regelmatig slaapt hij door en soms is het nog een nachtvoeding, maar dat zijn meer fases (ik denk dan een sprongetje oid). Nu heeft hij tot een week geleden zijn avondfles voor het naar bed gaan om 1900 uur altijd goed gedronken. Alleen is het sinds een weekje drama. Hij drinkt nauwelijks, waardoor hij rond 2100 weer wakker wordt. Soms wil hij dan wel zijn fles maar zoals vanavond dan niet. Hij ligt dan te huilen in zijn bed, niet echt hard en dat hij overstuur is. Maar meer een beetje zeurderig en het klinkt alsof hij gewoon heel moe is. Waarschijnlijk komt hij nou rond 12 uur voor een fles, wat ook niet heel erg is maar hij heeft eigenlijk nooit een late avondfles gehad. Ik weet dan nu even niet wat wijsheid is om te doen. We halen hem nu even uit bed als hij huilt, troosten hem en lopen even door de slaapkamer met hem. Hem troosten in zijn bedje is geen optie, dat heeft de laatste maanden nog nooit geholpen. Ook zijn speentje wil hij dan niet. Maar misschien hebben anderen nog tips voor ons wat we kunnen proberen.
Het cb zegt dat we zijn 3e fles van de dag moeten skippen en dan yoghurt in een drink beker moeten aanbieden.
Ons ritme is/ was ongeveer als volgt:
630 wakker
700 fles 180cc (gaat bijna nooit meer op ivm late/nacht voeding)
830 fruit 100 gr en water
0930 slapen meestal 1,5-2 uur
1130 fles 180 cc
1300 boterham en water
1415 slapen meestal 1-1.5 uur
1530 fles 180cc
1730 groente hap 100gr (gaat de laatste tijd lang niet op), griekse yoghurt als toetje
1830 fles 180cc