11 Reacties

4 maanden geleden

Up

4 maanden geleden

Up

4 maanden geleden

Up

4 maanden geleden

Up

4 maanden geleden

Ha, mijn dreumes van bijna 14 maanden drinkt nog 2x per dag 180 ml opvolgmelk omdat hij het goddelijk vindt. Hij drinkt verder geen koemelk, maar eet wel bijna dagelijks halfvolle yoghurt. Ik heb geen idee of het wel of niet goed is zo eigenlijk…

4 maanden geleden

Een kind heeft niet per se koemelk nodig (vind ik in ieder geval). Peulvruchten, noten en groenten etc. hebben ook calcium

4 maanden geleden

Met die opvolgmelk voldoe je ook aan de behoefte van melkproducten, volgens mij. Ik doe het ook zo.

4 maanden geleden

Hier vind ze melk al een tijd lekker. Misschien kan je yoghurt proberen of karnemelk ( met een paar drupjes diksap). En als ze verder prima op gewicht/groei is dan kan het geen kwaad toch?

4 maanden geleden

Na 1 jaar hebben ze geen opvolgmelk meer nodig. Het is dan echt een trucje van de producenten om je te laten denken dat ze het nodig hebben. Er zit ook heel veel suiker in. Ik zou andere dingen met calcium zoeken, dan maakt het niet uit dat melk niet gedronken wordt.

4 maanden geleden

Je kan ook langzaam water van de kv fles vervangen met gewone melk. Dan maak je 90ml water 3 schepjes voeding 30 ml melk. Op die manier vervang je steeds meer van de fles tot ze alleen nog maar melk drinken☺️ hopelijk heb je aan aan de tip

4 maanden geleden

Mijn zoontje lust ook geen gewone melk (kreeg daarvoor bv) maar wel yoghurt/ kwark en (brinta) pap gemaakt met melk, dus krijgt zo voldoende binnen. Misschien is pap als ontbijt een idee?