7 Reacties
één maand geleden
Reactie op Np22
Misschien is ze nog niet moe genoeg? Als ze pas om 08:00 wakker is zou ik h ...
Ik probeeer het elke keer weer bv eerst om 12:00 merk dat ze nog actief is dan weer om 13:00 dan weer om 14:00 daarna stop ik😂 ik denk van is ze niet te klein nu om het middagdutje te skippen
één maand geleden
Zou de bedtijd dan lekker wat oprekken, lekker actief bezig nog zijn. Rondje speeltuin, lekker rennen. Dus niet proberen vanaf 12u maar gewoon sowieso later pas en op z'n vroegst 13u a 13.30u. Zolang ze in bed liggen rusten ze ook en als ze nog net niet moe genoeg zijn en met een paar minuten een soort powernap hebben gedaan, zijn ze niet moe genoeg meer (mijn ervaring he, geen wetenschap 😅)
Hier tussen 7 en 8 wakker sochtends en gaat half2 a 2u naar bed. Wordt dan 1,5u a 2u geslapen.
Gaan ook pas 12.30 lunchen en daarna lekker erin, tot die tijd fanatiek bezig zijn met buiten spelen etc
één maand geleden
Ik zou haar inderdaad rond 13:00/13:30 naar bed brengen als ze tot 8:00 slaapt. En dit gewoon als vast ritme volhouden met een vast bedritueel. Of tijdelijk wat meer helpen om in slaap te komen. Desnoods gebruik maken van wagen/auto/draagdoek om het dutjesritme weer erin te krijgen ipv oververmoeidheid. En dan max 2 / 2,5 uur laten slapen en dan ook weer rond 20:00/20:30 uiterlijk slapen.
één maand geleden
Onze zoon is 17,5 maand en die laten we niet langer dan 2,5 uur slapen ‘s middags. Wij denken zelfs soms dat het beter is voor ‘m als hij 2 uur slaapt. Kan dan gewoon rond 19:30 slapen en wordt niet heel vroeg wakker. Als hij langer slaapt overdag heeft ‘ie minder nodig ‘s nachts.