17 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar. Denk dat het bij een sprongetje hoort. Meegaan met de flow en tijden mogen variëren per dag. Mooiste is natuurlijk wel een goed middagdutje, maarja je kan het niet zo toveren. Kijk naar wat je kindje nodig heeft.

2 maanden geleden

Ja herkenbaar, hier is het sinds een week ook allemaal enorm aan het rommelen. Ik ga ervan uit dat hij zelf wel regelt wat hij nodig heeft

2 maanden geleden

Hier ook geen vaste bedtijd hoor. Ligt er inderdaad net aan hoe laat ze wakker wordt :)

2 maanden geleden

Hier gaat t net zo.. 1e dag 6 uur wakker, lange dutjes dus pas om 20u weer in bed. Andere x 8 uur wakker, korte dutjes en 18u al in bed. Meestal nog 2 dutjes, soms komen we op 1. Plannen is lastig🙈😂

2 maanden geleden

Ik heb een 'vaste' bedtijd, ergens tussen 19-20uur slapen. Middag slaapje rond 12-13 uur en hij slaapt 30 minuten tot 2,5 uur. Als hij een half uur geslapen heeft gaat hij niet een andere tijd naar bed

2 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ik heb een 'vaste' bedtijd, ergens tussen 19-20uur slapen. Middag slaapje r ...
En werkt dat goed? Wordt dan ook niet plots mega vroeg wakker sochtends of zo?

2 maanden geleden

Waarschijnlijk lang leve de 18maandenslaapregressie🫣 Wij zitten er hier nu ook middenin… Wij houden wel de vaste bedtijd aan! (Meestal tussen 19 en 19:30)

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Hij weigerde iedere keer het 2e dutje. Dus maar overgegaan naar 1 dutje. Dat is in wel rekken, want hij is meestal rond 11 eigenlijk moe aan het worden. Rond 12:15 in bed na de lunch. En dan slaapt hij soms maar een uur. Dat is eigenlijk echt te kort. Dan wel rond 18:00 uur in bed. En dan ligt hij soms nog een half uur te draaien. Denk dat hij moet wennen aan 1 slaapje en moet leren om lange dutjes te doen ofzo.. 😩

2 maanden geleden

Reactie op UniekF

Hier hetzelfde. Hij weigerde iedere keer het 2e dutje. Dus maar overgegaan ...
Ja hier precies hetzelfde! De dag erna is hij dan ook een stuk prikkelbaarder. Hij is vaak al om 12 uur wakker uit z’n dut en moet dan tot 18 uur wakker blijven, maar ja als hij pas om 16 uur een tweede dutje doet, is hij pas rond 21 uur moe. Kan wel, maar dan hebben we geen avond meer 😬

2 maanden geleden

Reactie op fietje27

En werkt dat goed? Wordt dan ook niet plots mega vroeg wakker sochtends of ...
Nee. Wel een periode gehad hoor. Maar toen ging hij van 2 naar 1 slaapje, ging lopen en meer geluiden maken enzo. Dus dat was gewoon een ontwikkelingssprongetje en niet zozeer dit ritme. Hij is zelfs de laatste twee weken gaan 'uitslapen'. Voorheen werd hij 0645-0715 wakker en nu slaapt hij langer. Zelfs een keer tot 0910u, dat had hij nog nooit gedaan 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Nee. Wel een periode gehad hoor. Maar toen ging hij van 2 naar 1 slaapje, g ...
Werkt wel goed en nee niet vroeg wakker hahha. Las het terug en toen dacht ik, huh waarom begin ik met 'nee' 😂

2 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Werkt wel goed en nee niet vroeg wakker hahha. Las het terug en toen dacht ...
Hahaha ik snap je antwoord! Maar top. Misschien moet ik het wat meer loslaten en me proberen te houden aan vaste tijden, ongeacht hoe lang ze dan slapen. Ik ben geneigd bedtijd te vervroegen als hij korter slaapt en denk altijd dat hij dan te weinig heeft geslapen als de middag tekort was. Maar het is zo wisselvallig dat het lijkt alsof ze het zelf wel regelen? Geen idee.. Vanmorgen is hij 10min in de auto in slaap gevallen, dus toen was hij om 12 niet moe, uurtje later naar bed gegaan. Hij slaapt nog dus dat is ook weer verrassend haha

2 maanden geleden

Reactie op fietje27

Hahaha ik snap je antwoord! Maar top. Misschien moet ik het wat meer loslat ...
Hee fietje en waarom niet vroeger naar bed als er korter wordt geslapen?

2 maanden geleden

Hier echt precies hetzelfde. Afgelopen week telkens 2,5u dus wij dachten Yes, ritme! En nu alweer 2 dagen maar 1,5u 🤷🏼‍♀️. Zal vast weer een sprong zijn. Bedtijd is overigens wel altijd tussen 18-19u de laatste tijd.

2 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Hee fietje en waarom niet vroeger naar bed als er korter wordt geslapen?
Dat is wat we nu altijd doen idd! Laatst sliep hij maar 45 min in de middag en toen hebben we hem zelfs al om 18:00 in bed gelegd. We proberen 4,5 a 5 uur aan te houden na het wakker worden. Als hij eerder wakker wordt dan ligt hij dus ook eerder in bed. Maar we merken dat het niet altijd verschil maakt met hoe vroeg hij dan is in de ochtend… Misschien als ik eens probeer een vaste bedtijd aan te houden dat de ochtenden wat langer zijn. Heb geen idee, uitproberen haha

2 maanden geleden

Reactie op fietje27

Hahaha ik snap je antwoord! Maar top. Misschien moet ik het wat meer loslat ...
Hier werkt loslaten echt en dan vooral in stress voor jezelf hahha. Als mijn zoon tijdens het avondeten moe is dan doen we niet in bad maar alleen even onder de douche in bad zodat het sneller klaar is. Hij geeft ook goed zelf aan wanneer hij klaar is met douchen/bad en naar bed wil. Soms als het echt niet gaat slaan we boekje lezen over en knuffel ik iets langer met hem bijvoorbeeld. Allemaal prima en kijken gewoon wat werkt :)