13 Reacties

2 jaar geleden

Hi, ons zoontje van inmiddels 3 was 11 weken oud toen hij z’n eerste tand kreeg 😂 vsm werkte hier onwijs goed met een vingertandenborstel van Mushie. Vsm op de ribbeltjes-kant en masseren.

2 jaar geleden

Bijtringen die je in de koelkast kunt doen en dentinox werkte goed bij mijn oudste.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Beide kindjes hebben er weinig last van gehad. Wel wat kapotte billen daardoor. Dus het is toch afwachten hoe je kindje er op reageert.

2 jaar geleden

Wij hebben bij onze oudste dentinox gebruikt, was een top middel.

2 jaar geleden

Reactie op TK

Hi, ons zoontje van inmiddels 3 was 11 weken oud toen hij z’n eerste tand k ...
Hoe merkte je dit? Mijn dochter lijkt namelijk onderin ook al 2 tandjes te krijgen, ze is bijna 11 weken. Aan de binnenkant van het tandvlees zitten 2 witte bolletjes en die voelen ook wat harder.

2 jaar geleden

Vsm werkte bij onze kindjes heel goed!

2 jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Hoe merkte je dit? Mijn dochter lijkt namelijk onderin ook al 2 tandjes te ...
Het begon met kwijlen, heel veel 😅 en toen inderdaad een hard en wit (nog niet doorgekomen) plekje. Wij twijfelen natuurlijk, want baby is nog super jong. Uiteindelijk toch een tandje en daarna kwam de rest.

2 jaar geleden

Reactie op TK

Het begon met kwijlen, heel veel 😅 en toen inderdaad een hard en wit (nog ...
Onze dochter begint ook met kwijlen en heel veel op haar handjes/vuistje sabbelen. Hoe lang duurde het voordat het doorgekomen was bij jou kindje?

2 jaar geleden

Hier net twee doorgekomen tandjes (vandaag 10 weken 🫣). Hij is sinds gisterochtend enorm onrustig en huilerig ik dacht krampjes (heeft hij eigenlijk nooit echt last van maar goed...) Lag net in zijn badje mond wijd open en ik zie de tandjes 🤭. Verklaart de onrust hier. Hij heeft weinig gekwijlt tot nu toe. Wel enorm druk met zijn handen sabbelen en heeft zijn duimen ontdekt 😵‍💫

2 jaar geleden

Reactie op Char1992

Hier net twee doorgekomen tandjes (vandaag 10 weken 🫣). Hij is sinds giste ...
Wauw!!! Hier ook zo hangerig en hele plassen kwijl joh! En nu ook weer huilend tussen zijn slaapje door wakker worden en dan heel apart zielig huilen, al aantal dagen spuit luiers. Ook hele tijd maar sabbelen op zn handen… net kauwde hij ook op zn speen doet hij nooit en gooide hem zo uit… ik dacht ook krampen maar ik denk toch echt dat er dan tanden komen… dat dat al kan zo vroeg hij is volgende week ook 10 weken….
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Zou niks van tevoren bestellen, wie weet heeft je kindje er helemaal geen last van. M’n zoontje heeft nooit last gehad van z’n doorkomende tandjes (geen zichtbaar ongemak, geen zure luiers, hij hoefde nooit bijtringen, etc). Zonde als je dan al iets hebt gekocht.

2 jaar geleden

Reactie op Wallflower

Wauw!!! Hier ook zo hangerig en hele plassen kwijl joh! En nu ook weer huil ...
Ja het verbaasde mij ook 😬 vroeg mn man ook te kijken of dat ik me geen dingen aan het verbeelden was 😭. Hij heeft nu wel al heel de dag verhoging hangerig/huilerig kunnen hem niet echt wegleggen. Hij heeft er zichtbaar last van, zo zielig 🥺. Nog geen spuitluiers gehad tot nu toe. Bij mijn andere zoontje kwamen de eerste met 9 mnd door die heeft echt extreem gekwijlt altijd tussen de 9 en 18 mnd nu ze (op vier kiezen na)allemaal door zijn is dat gelukkig opgehouden en overal op willen kauwen. Maar dat is nu met 10 weken nog zo lastig 😅.