12 Reacties

3 jaar geleden

Een curry met rijst Noedels Quiche

3 jaar geleden

Niet om in te vriezen, maar van die chili zakken en een pak wraps vind ik soms ideaal. Wraps vullen en kaas erover in de oven. Weinig werk. Sowieso alles wat in de oven kan, traybake dingen. Bijvoorbeeld diepvriesgroente met een zak krielaardappeltjes en eventueel (vegetarische) gehaktballetjes. Beetje olie zout en peper. Ook heel makkelijk.

3 jaar geleden

Het is niet echt het seizoen meer straks maar stamppotten zijn ook heel makkelijk met invriezen omdat je toch vaak al grote hoeveelheden maakt.

3 jaar geleden

Vers gesneden groentes voor macaroni of rijst met saus (eventueel met vlees). Dan heb je wel verse gerechten snel op tafel maar niet al het werk van te voren!

3 jaar geleden

Ik zou vooral sauzen invriezen (rijst en pasta dan los koken, scheelt ruimte en is lekkerder :) ). Wat inspiratie (wij hebben een slowcooker, mega handig bij de bereiding van het grootste deel van dit lijstje, maar kan vast ook wel uit de pan ): - Chili con carne - Hachee - Pulled chicken met saus (bijv kerrie) - Goulash - Boeuf Bourguignon - Zuurvlees - Lasagne (dan geldt mijn eerdere opmerking niet 馃檭)

3 jaar geleden

Hoi! Hoe zit het met ui en borstvoeding? Ik wil ook graag gerechten invriezen maar in veel dingen zit ui. Krijgt de baby daar kramp van of kan je wel ui eten maar niet te veel?

3 jaar geleden

Reactie op Eline Zwaal

Hoi! Hoe zit het met ui en borstvoeding? Ik wil ook graag gerechten invriez ...
Volgens mij verschilt dat per baby dus denk ik afwachten tot na de geboorte of dat voor jullie geldt

3 jaar geleden

Ik ga zelf Turkse broodjes maken en invriezen. Sommigen met gehakt, anderen met fetakaas. Verder maak ik een sausje van tomatenpuree, tomaten, paprika en ui. Kun je gebruiken bij pasta of kofta (gehaktballen) gerechten. Daarnaast wil ik vers gehakt halen en kofte maken en invriezen. 鈽猴笍

3 jaar geleden

Reactie op Eline Zwaal

Las laatst van een lactatiedeskundige dat ze geen kramp krijgen van voeding. Geen idee of het waar is, ik heb er bij me zoontje iig nooit rekening mee gehouden. Merkte nooit iets (extra鈥檚) aan hem.

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ik ga zelf Turkse broodjes maken en invriezen. Sommigen met gehakt, anderen ...
Klinkt lekker die Turkse broodjes, hoe maak je dat? 馃槂

3 jaar geleden

Reactie op Eline Zwaal

Bij ons was er ook gezegd geweest dat je in principe alles mag eten. Enkel heel pikant als je het zelf niet gewoon bent bijvoorbeeld werd afgeraden.

3 jaar geleden

Inderdaad veel sauzen invriezen. Pasta, rijst erbij koken is vaak snel gebeurd. Wij kijken nu telkens wat in de aanbieding is en kopen er dan wat extra van om in te vriezen