9 Reacties

5 maanden geleden

Ben ook nog niet ongesteld geworden

5 maanden geleden

Ja ik herken dit helaas zeker. Hormonen zijn 1 grote rommel. 😅

5 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Ja ik herken dit helaas zeker. Hormonen zijn 1 grote rommel. 😅
Ik vind echt niet prettig om weg te gaan. Voel me zo lelijk

5 maanden geleden

Hier na 13 maanden bv gestopt. Super emotioneel, onder de pukkeltjes en na 3 weken weer ongesteld. Hormonen zijn echt heeeel intens zeg

5 maanden geleden

Heb je heel traag afgebouwd over een lange periode of ben je abrupt gestopt? Je lichaam krijgt namelijk door de borstvoeding heel de tijd oxytocine shots (gelukshormoon) en als dat plots wegvalt, is je lichaam verward omdat het denkt dat je kindje er plots niet meer is omdat er dus geen melk meer nodig is. Het wegvallen van die oxytocine dat constant naar je brein wordt gestuurd, zorgt sowieso voor wat depri gevoelens omdat dat een soort van mini-verslaving is 😊 Je kan dit opvangen door veel dingen te doen die je gelukkig maken of waar je blij van wordt. Na een tijdje normaliseert dat zich terug wel in je brein. Je huid die reageert da's ook volledig hormonaal helaas. Zink innemen kan eventueel wat helpen. Vaak heeft bepaalde voeding hier ook wel effect op. Zo zuiver mogelijk eten, helpt om terug een zuivere huid te krijgen.

5 maanden geleden

Hier ook helaas.. Met 9,5 maand ongeveer gestopt, precies een maand later weer ongesteld geworden en m'n huid is een ramp 😭 Niet alleen m'n gezicht, maar ook m'n schouders, echt niet fijn. Had het ook toen ik met de pil stopte en m'n hormonen dus even de weg kwijt waren. Dat stabiliseerde wel na een paar maanden. Hopelijk is dat nu weer zo.

5 maanden geleden

Reactie op J_dc

Heb je heel traag afgebouwd over een lange periode of ben je abrupt gestopt ...
Wat een fijne tips, thanks! Ik ben in 2 weken gestopt eerst de avond en toen de ochtend. Ik ga zuiver eten en leuke dingen doen. Gaat zo op en neer en voel me dan echt verdrietig

4 maanden geleden

Hoe reageerde je kindje hierop ? Dat hij geen borst meer aangeboden krijgt?

4 maanden geleden

Reactie op Loa18

Hoe reageerde je kindje hierop ? Dat hij geen borst meer aangeboden krijgt? ...
Ik dacht dat het heel lastig zou worden maar het viel heel erg mee. Ben eerst met de avond gestopt en m'n vriend heeft hem een week naar bed gebracht en eerst zinder melk maar pikte die niet. Snap het wel van geen limitie aan de borst drinken naar niks. Hebben hem 80 warme melk in fles gegeven en soms heeft die echt dorst denk dat die meer dorst heeft van mee eten en doen we er water bij. En doen de hoeveelheid afbouwen zitten nu op 60 ml melk. En de ochtend 1.5 week later gestopt en gaf hem al beetje pap na bv ochtend om te wennen en nu meteen meer pap en ook m'n vriend een week eruit gehaald in de ochtend en af en toe trok die nog aan m'n shirt maar heel weinig. Ging heel natuurlijk eigelijk