14 Reacties

3 jaar geleden

Hi, ik heb dit zelf ook en bij mij is het soms ook pijnlijk… wat helemaal vervelend is dus ik smeer nu crème en hoop dat het snel overgaat hoe is dit bij jou?

3 jaar geleden

Waarschijnlijk niet per se het indalen (of iig niet alleen dat), meer gewoon het toegenomen bloedvolume in je lichaam icm het toegenomen gewicht wat je hebt. Ik heb het vorige zwangerschap helemaal niet gehad, deze keer heb ik het al vanaf eind tweede trimester bvb (en baby ligt toch echt pas de laatste week ingedaald).

3 jaar geleden

Ik heb dit dus ook! Ik kan het zelf niet meer zien (vind ik niet zo erg 🤣) maar het voelt heel dik en opgezet, zowel binneste als buitenste schaamlippen als alles eromheen

3 jaar geleden

Reactie op miniii

Hi, ik heb dit zelf ook en bij mij is het soms ook pijnlijk… wat helemaal v ...
Heb niet het idee dat een creme werkt, is bij mij rcht van binnenuit! Niet op mijn huid zelf. Heb begin zwangerschap wel een schimmel gehad waarbij mijn schaamlippen pijnlijk en rood waren, mocht je dat hebben dan zou ik even naar de vk of huisarts gaan

3 jaar geleden

Ik heb dit dus ook! Ik kan het zelf niet meer zien (vind ik niet zo erg 🤣) ...
Ja precies dat! Ik voel ook druk als ik stil sta. Ik heb het gister met een spiegel bekeken en schrok er een beetje van 🙊

3 jaar geleden

Reactie op Mari8

Heb niet het idee dat een creme werkt, is bij mij rcht van binnenuit! Niet ...
Wat heb jij er toen voor gekregen?

3 jaar geleden

Jup.. hier ook hoor.. bij de 1e echt alleen op het einde gehad. Nu inderdaad al vanaf een week of 20 laast van. Ene dag valt jet mee, andere dag heb ik het gevoel alsof alles er van onderuit uit komt 🤣 voel ook enorm de druk vanuit binnen op alles wat daaronder zit. Schijnt inderdaad met bloedvolume, vocht en gewicht wat erop druot te maken te hebben. En ben nu met 35 weken net 10kg aangekomen, terwijl ik bij de eerste veel meer extra kilo's had.. dus daar ligt het ook niet aan.

3 jaar geleden

Dit heb ik ook een aantal weken gehad in ik denk het tweede trimester ergens. Is nu alweer een tijdje weg en ik ben momenteel 37 weken. Zijn gewoon de veranderingen in je lichaam en ik denk bloedtoevoer. Sommige vrouwen krijgen het helemaal niet en sommige na de zwangerschap inneens.. Geheel normaal 😊

3 jaar geleden

Jaaaaa ik! Zooo vervelend echt waar. Doe er niks aan maar ik merk als ik een maandverband aandoe dat ik enorm pijn heb de volgende dag dus deze laat ik nu gewoon uit. Echt een vervelend kwaaltje. Ik denk idd extra bloedvolume.

3 jaar geleden

Ja haha ik heb dat ook. Maar enkel de heuvel (of hoe noem je dat). De vk zei dat het vocht vasthouden is… zal wel weer weggaan na de bevalling 😅

3 jaar geleden

Ja hier ziet het er van onder ook echt niet uit... dikke schaamlippen inclusief spataders. Aambeien als een malle 😅 Gelukkig heb ik er geen pijn van maar schaam me wel een beetje voor straks in het ziekenhuis en m'n man 🙈

3 jaar geleden

Reactie op miniii

Wat heb jij er toen voor gekregen?
canesten gyno bij de kruidvat gehaald en heeft gewerkt 😊

3 jaar geleden

Hier niet pijnlijk, maar weet wat jullie bedoelen. Had dit bij de eerste en nu ook bij de tweede al een aantal weken. Trekt na de bevalling gelukkig snel weer weg hoor! 😅

3 jaar geleden

Ik heb ook echt veel last van zwelling en dik gevoel. Ook heel veel druk naar onder en soms echt het gevoel dat er een bal zit' Sommige dagen meer en erger dan andere dagen. Ik heb het hier gewoon gevraagd bij de gyn toen de GBS wisser genomen werd. En die zei dat het best meeviel en absoluut niet zorgwekkend was. Terwijl toen ik daarvoor zelf met een spiegeltje keek, ik echt in horror was en gedegouteerd van mezelf.😬 🤣 Zwelling is dus echt wel normaal hoor, en als je twijfelt kan je het altijd even vragen aan de gyn/VK/VV tijdens je volgende controle. Zij zien het zo vaak en kunnen gemakkelijk zeggen wat normaal is of niet.