13 Reacties
4 maanden geleden
Dit is toch gewoon een heel mooi lijntje? Ik weet niet zo heel goed waar je je druk om maakt als ik eerlijk ben. Ze gaan wat minder hard groeien nu, het lijntje is niet enorm gezakt, slechts een heeele lichte afbuiging maar dat is bijna de moeite niet.
Ik kan niet zien of het lengte of gewicht is maar lengte heb je geen invloed op, gewicht is heel logisch dat dat afzwakt als ze meer gaan bewegen
4 maanden geleden
Reactie op Deliciaa
Gewicht
Het is juist heel logisch dat het gewicht daalt als ze meer gaan bewegen 🤷🏻♀️ ook verbruiken ze rond deze tijd minder energie en gaan ze vaak wat minder eten.
Ik vind deze curve echt heel mooi hoor.
Dit is de curve van mijn dochter, ter vergelijking.
4 maanden geleden
Ik zie niks geks. Hier daalt de lijn ook en dit wordt veroorzaakt door het vele kruipen en oefenen met lopen werd er gezegd
4 maanden geleden
Ik vind dit ook een hele mooie curve voor gewicht hoor. De curve van mn dochtertje schommelt veel meer. Het zijn idd momentopnames. Bij mn dochtertje was het gewicht een paar x flink gezakt omdat ze ziek was geweest bijvoorbeeld en daardoor wat minder at.
Als hij gewoon goed eet, vrolijk en actief is, hoef je je nergens zorgen over te maken.
En zelfs als ie niet (altijd) goed eet, maar wel vrolijk en actief is, hoef je je nog nergens zorgen over te maken
4 maanden geleden
Ik vind de curve nog niet zo zorgwekkend als het cb je doet uitschijnen. Ideaal gezien zakt een kindje best niet meer dan 1 lijn naar beneden maar het is hier zeker niet zo dat hij plots een duik naar beneden maakt. Maar ik zie hier vaak terugkomen dat het logisch is omdat ze meer gaan bewegen dat het gewicht zakt. Gewoon een oprechte vraag die ik me stel bij die redenering. Als de meeste kindjes dat op deze leeftijd hebben, dan weerspiegelt zich dat toch ook in de curve? Die is gebaseerd op de groei van kindjes in het verleden. Dus dan lijkt het mij logischer dat ze nog altijd wel hun eigen lijn ongeveer volgen? De curve zelf buigt toch al mee af.
4 maanden geleden
Ik denk ook dat de 'bezorgdheid' er is omdat je kindje ruim een lijn naar onder gezakt is. Dat is iets wat ze graag opvolgen.
Zoontje is sinds geboorte van de middellijn naar de onderste lijn gezakt van gewicht. Kind en gezin zei er niets van. De kinderarts wel. We hebben enkele testjes gedaan en gekeken of er iets was waar we iets aan konden doen. Maar zoontje is super vrolijk. Eet (als ik vergelijk met de oudste) lekker veel. Slaapt prima. Er kwamen geen bijzonderheden uit de bloedafname en hij lijkt stilaan zijn eigen lijntje weer te vinden. Jij kan er als mama niet altijd iets aan doen. Maar stel dat ze nu een allergie ontdekken of een bepaald vitamine tekort dta je makkelijk kan oplossen. Is het toch fijn dat ze even mee alert zijn. Je zorgt voor je kindje. Normaal dat je je bezorgd voelt. Maar je moet niet teleurgesteld zijn! Je bent goed bezig!!