6 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter had dat een paar weken geleden. Blaasjes op haar lichaam leek ze geen last van te hebben. Sliep meer, had een dagje of 2 wat verhoging, maar had vooral last van pijn in haar mond. Liet de korstjes staan van haar brood enzo, avondeten was lastig, dus heeft een paar dagen vooral zacht/vloebaar en koud gegeten. Ging vanzelf over, en best snel ook. Ze heeft nog wel steeds rode plekjes op haar handjes waar de grootste blaasjes zaten.

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft het nu ook voor de 2e keer. In juli ook al.. nu ook de blaasjes in de mond, vorige keer had hij dit niet. Eten gaat erg lastig. De plekjes waar ik bij kan komen smeer ik soms in met dentinox. Lijkt iets te schelen. Maar is ook maar voor korte duur. En voor het slapen gaan een zetpil. Gaat wel heel snel over.

2 maanden geleden

Fijn om te horen dat het wel niet van lange duur is. Ik geef haar nu maar wat extra te drinken + pcm, eten wil ze absoluut niet. Hopelijk gaat het snel beter.

2 maanden geleden

Hier idd ook laatst gehad. Veel pcm. Veel drinken. En eten Tsjaa... viel tegen.. Biscuitjes, zacht wit brood, krentenbollen, banaan, potjes ipv met de pot mee eten. De potjes zijn zachter w.b. structuur en zachte smaken. Let op voor zuren zoals aardbeien en frambozen, dat doet ze erg pijn. Soms was drinken ook wat lastig.. we hebben alle teugels wat laten vieren : thee met honing, suikerlimonade, yoghi.

2 maanden geleden

Hier laatst ook gehad, blaasjes in haar mond en op handen, voeten en benen. Viel ons mee: eerst een dagje hangerig en 鈥榮 avonds niet willen slapen, dag erna begonnen de blaasjes en was ze ook hangerig / huilerig, daarna vooral moeite met inslapen 鈥榮 avonds (overdag ging prima), en iets minder willen eten. Yoghurt ging er hier toen goed in, en we hebben ook een paar keer een flesje gegeven, daarna was ze eigenlijk gewoon blij en zichzelf. Alles maar even loslaten en aanbieden wat wel werkt, met een paar dagen merkten wij niks meer aan haar!

2 maanden geleden

Dit was de hel hier ! We zijn er gelukkig net vanaf maar mijn dochter is een week heel ziek geweest. Begon met 2 dagen hoge koorts, maar de zweren in haar mond waren er heel veel. Ze had heeel veel pijn aan haar mond. Wilde niet drinken, niet eten, geen speen. Praatte niet meer. Eerste dagen liet ze al haar kwijl lopen want slikken deed pijn. Echt heel zielig. We hebben haar een aantal keer onder dwang melk (water wilde ze echt niet) moeten geven want anders dronk ze niks. Uiteindelijk heb ik via de huisarts lidoca茂ne gekregen. Dit was echt DE redding. Je stipt de plekjes aan en 15min later kunnen ze eten en drinken. We hadden eerst dentinox op aanraden van de apotheek maar dat leek niet te werken en op de bijsluiter staat ook niet gebruiken bij zweren in de mond. Andere tips: maak een waterijsje gewoon met alleen water, want fruit/zoet prikt sneller. Zachte en koude dingen zoals yoghurt. Hier wilde ze niks anders dan yoghurt en melk (onze kleine boerin;)). Haar tweeling zus had het ook, en had ook last met eten. Van de blaasjes op de huid hadden ze gelukkig geen last.. succes! En beterschap