14 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoontje had het ook vorige week en ik nu zelf ook.. 😅 Hij wilde vooral wel koude melk. Hij was er een paar dagen niet lekker van en veel huilbuien door jeuk/pijn, daarna waren de blaasjes snel ingedroogd en ging het beter!
4 maanden geleden
Hier ook net gehad. De plekjes drogen vrij snel in, helemaal in de mond gaat dat snel. Het zal dus niet 1 a 2 weken zijn gelukkig! Hier was het hooguit 3 dagen drama, maar daarna minder!
4 maanden geleden
Hier ook een maand geleden gehad. Hele flinke plek op zijn tong en at niets! Bij elke hap huilen van de pijn. Yoghurtjes gingen er hier wel goed in en soep. 🫢
4 maanden geleden
Wij hebben het gehad bij onze oudste twee jaar (toen jaar) geleden op vakantie. Het paar dagen bijna niks, had wel honger. Hij kreeg toen veel melk, yoghurt, cake, knijpfruit. Alles wat hij zag wat hij wilde proberen (open buffet). Waardeloos dieet, na de vakantie moet hij ook echt wennen dat hij thuis weer gewoon moest eten. Gelukkig ging naar paar dagen al echt beter.
4 maanden geleden
Hvm ziekte zijn wel andere plekjes, mijn dochter had dit met 7 mnd ong, waren hele kleine rode plekjes en dat worden geen grotere korsten net als bij waterpokken. Hier was het zo’n 2-3 dagen moeilijk idd, koudere melk dronk ze toen wel goed, miss knijpfruitje uit de koelkast? Paar dagen minder eten is niet zo erg, vooral drinken belangrijk! Succes
4 maanden geleden
Hier was het gewoon afwachten en zo nodig paracetamol.
Dingen met fruit worden afgeraden ivm de zuren en dit dan meer pijn doet.
Hier aten onze zoontjes beide wel boterhammen en maisvingers. Maar verder heel weinig, wel alles blijven aanbieden.
Onze oudste is 3 en kon heel duidelijk aangeven dat echt bijna alles pijn deed in zn mond(zat ook vol met zweertjes). Met name later op dag had hij meer last leek het. Dan ging zelfs zn toetje er niet in.
4 maanden geleden
Ah dank voor de herkenning! Soep gaan we proberen. Waterpokken hebben we idd al gehad en dit lijkt echt meer op blaren. Luieruitslag staat ook bij symptomen en die breid zich uit naar haar benen, armen en rug. Echt zo sneu, ze heeft ook echt honger maar wil niks anders dan borst😫
4 maanden geleden
Je hebt van die knijpfruitjes met yoghurt en havermout enzo. Is wel super zoet maar ook opzich voedzaam. Heb je ook al eitje of omelet geprobeerd? Of gewoon wat gebakken tofu zonder kruiden oid?
Mijn kindje had Gianotti Crosti, ongevaarlijk en niet besmettelijk. Maar daar lijkt jouw foto ook wel een beetje op
4 maanden geleden
Mn oudste had het vorig jaar, haar hele tandvlees was toen ontstoken. Zij at ook bijna niks, dronk wel water.
Het is niet zo erg als ze als ze ziek zijn wat minder goed eten, dat halen ze erna wel weer in. Als je zelf ziek bent, heb je ook minder trek.
Zou het wel gewoon aanbieden, alles wat ze eten, is beter dan niks. En goed dat je nog bv geeft, dan krijgen ze daarmee toch weer extra voedingsstoffen en antistoffen.
Het is helaas een kwestie van uitzieken.
Het kan trouwens wel zijn dat de nagels nog gaan uitvallen, dat gebeurt soms na hvm-ziekte. Bij mn dochtertje viel haar haar zelfs uit 😥
4 maanden geleden
Hallo,
Ondertussen mijn zoontje ook hand mond voetziekte...
Hij staat over heel zijn lijfje vol met bubbels, maakt geen hoge koorts maar we geven hem wel om de 4 5 uur een pijnstiller ( ziet er zo pijnlijk uit..) ik durf precies ook geen schoentjes aantrekken voor die blaasjes...
Sinds vandaag eet hij ook erg slecht gelukkig wat melkje binnen... hoelang duurt dit slecht eten bij jullie?
4 maanden geleden
Uiteindelijk inderdaad HVMziekte en twee weken ziek geweest en niet/slecht eten. Vooral zure dingen en fruit was echt een no go. De blaren zijn inmiddels allemaal ingedroogd en we hebben een vrolijker kind die ‘s nachts ook weer slaapt! 🥰