Hoi,
Mijn dochter is nu 9 maanden en ze eet helemaal niet goed meer
Ik geef borstvoeding op verzoek, eerste 6 maanden was ze echt een bollie. Met 5 maanden 8.6 kilo.
Ze heeft nooit last gehad van krampjes. Nu ik vanaf 6 maanden haar hapjes ben gaan uitbereiden met aardappel zoete aardappel etcetera. Krijgt ze hele harde ontlasting, en ik weet dat het komt door die bepaalde voeding, nu brood en pap krijgt ze het ook ban echt super zielig. Ze at eerst echt goed, maar nu niet meer. Ik denk gewoon omdat ze last heeft van haar darmpjes. Want bijv zoete aardappel vind ze heerlijk, maar dat wil ik jaar niet te veel geven want anders poept ze echt stenen. Nu zei de HA dat kinderen die volledig borstvoeding krijgen wel vaker gevoelig reageren op zetmeel, omdat in kunstvoeding al zetmeel zit en dat zijn ze dan al gewend, en dat haar darmen nu heel erg moeten wennen. Maar we zijn nu 3 maanden verder en ze heeft het nog steeds. Nu zegt consultatiebureau of ik aan de HA om lactulose moet vragen, maar dat lost de oorzaak niet op, dat is alleen een tijdelijke oplossing. En het zit met niet lekker om mijn baby dat te geven.
Ze drinkt verder wel goed, ze gaat 3 dagen in de week naar de opvang en daar drinkt ze bv uit fles helemaal op, en bij mij drinkt ze ook goed, ze heeft altijd volle plas luiers.
Ze drinkt nu zelfs 4 tot 5 keer nog op een dag. Wel slaapt ze de nachten door 12 uurtjes achterelkaar.
Heeft iemand dit ook gehad met hun baby?
Ik weet niet wat ik moet doen vind het zo zielig.. zit zelfs te twijfelen om haar gewoon 1 fles met kunstvoeding per dag te gaan geven zodat haar darmen meer aankunnen? En de rest gewoon bv.
Ze is ook echt niet zoveel meer aangekomen als eerst. Ze is niet dun ofzo maar het bolle is er wel af. Terwijl ze nog niet kan kruipen of staan, en ook nog niet zo goed zelfstandig kan zitten.
Iemand die dit heeft gehad tips? :(
Ohja water bied ik haar ook aan tussendoor, zelfs pruimen door haar fruit heen.