11 Reacties
2 jaar geleden
Zelf geen ervaring naar ik zou een bezoekje brengen aan een bekkenbodemtherapeut om even te checken hoe het er voor staat en of het verstandig is om te beginnen met hardlopen. Ik weet even niet meer waar maar ik heb een keer bij een bekkenbodemtherapeut gelezen dat het algemene advies is om pas 9 maanden na de bevalling (weer) te beginnen met hardlopen.
2 jaar geleden
Ik ben zelf hardloopcoach. Mijn vrouw is weer gestart met lopen, na 7 maanden. Rustig aan, langzaam tempo en goed luisteren
2 jaar geleden
Reactie op Carlien20
Zelf geen ervaring naar ik zou een bezoekje brengen aan een bekkenbodemther ...
Dit is het beste antwoord, zeker omdat je aangeeft dat je soms nog weleens wat last voelt.
2 jaar geleden
Ik ben zelf 4 maanden na m’n keizersnede weer heel rustig begonnen. 🙈 Ben een zeer ervaren hardloper dus weet wat ik doe. Had een go van de gynaecoloog en ben bij een bekkenbodemfysio geweest. Gewoon echt naar mijn lijf geluisterd. Eerste keer liep ik intervals van 30 seconden. Maar dat was het maximale wat mijn lijf aankon. En soms een week een stapje terug moeten doen ipv vooruit.
Ik denk dus dat het moet kunnen, maar je moet wel echt naar je lijf kunnen/durven luisteren en niet kost wat kost willen doortrainen/opbouwen.
Ik had overigens het meeste last van mijn keizersnede wond, verder nergens last van gelukkig.
Nu binnenkort met de kleine meid hardlopen 😍 we hebben een speciale hardloopkinderwagen. 😁
2 jaar geleden
Overigens wil ik er wel bij vermelden dat ik 6 weken na de geboorte heel rustig ben begonnen met mobiliteit en krachtoefeningen dus ben niet zomaar uit of the blue begonnen.
2 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik heeeel voorzichtig beginnen en als ik ook maar iets voel, weer even wachten!
2 jaar geleden
Reactie op EssSiie
Ik heb geen tips maar wil vanaf 1 januari ook weer het hardlopen oppakken � ...
Succes!! Heb jij een schema wat je volgt?
2 jaar geleden
Ik ben met 6 weken voor controle bij de bekkenfysio geweest, die gaf groen licht om weer wat te gaan oefenen (niet het hardlopen natuurlijk, maar wel spieren weer versterken). Met 8 weken achter de kinderwagen een dribbelpasje geprobeerd, dat ging nog niet. Tijdje niet meer geprobeerd. Met 12 weken weer een poging gedaan en toen ging het goed. Vanaf toen zelf heel langzaam opgebouwd met stukjes van 1 min. En maar 1x per week. Alles echt op gevoel en luisteren naar mijn lijf.
Zo'n 3 weken geleden de eerste 5km weer gelopen (dat was 28 weken na bevalling). Ik besef me heel goed dat mijn herstel heel gemakkelijk is gegaan.
Naast 2/3x hardlopen per week doe ik ook 3/4x per week buikspier/bekkenbodem oefeningen (is maar 5 minuten per keer).
Succes, maar vooral veel plezier met opstarten!
2 jaar geleden
Ik ben vanaf 8 weken gestart met opbouwen (met hardlopen met Evy-app). Vanaf die week loop ik drie tot vier keer in de week (dus om de dag) en heb ik geen week overgeslagen. Zelfs doorgelopen tijdens de vakantie aan het Gardameer. Inmiddels heb ik opgebouwd tot 16 km. Mijn doel is om in april een halve marathon te rennen. Ik heb overigens nergens last van gehad. Anders was ik wel gestopt. Wel vanaf een week na geboorte bekkenbodemoefeningen gedaan.