15 Reacties
één maand geleden
Kan je het vervangen door iets positief ipv corrigeren? Bijv. Aai ! Aai over je hoofdje, lekker zacht, voel maar lekker zacht aan je haartjes, liefffff etc. 😇
één maand geleden
En dan goed je Met je gezicht toneelspelen dat het heel lekker en zacht is en dat je er vrolijk van wordt, bijv. Zelf even over je haar aaien of haar handje zachtjes pakken en over haar haren gaan. Zodat het iets leuks wordt om lekker te aaien.
En dan rustig blijven positief corrigeren steeds
één maand geleden
Reactie op berryberry
En dan goed je Met je gezicht toneelspelen dat het heel lekker en zacht is ...
Jaa dat heb ik toevallig ook geprobeerd! We hebben een kat en leggen het ook vwb de kat vaak uit. Dus idd soms ga ik over op positief en aait ze me. Dat helpt op dat moment eigenlijk wel beter nu ik erover nadenk.💡 Maar nog geen langetermijneffecten dus. 😂
Vandaag heb ik het er toevallig ook met collega's over gehad en toevallig had een aantal dat ook met hun kids.
één maand geleden
Reactie op Naatje3
Jaa dat heb ik toevallig ook geprobeerd! We hebben een kat en leggen het oo ...
Haha nou fijn dat dat beter helpt! Misschien toch dan blijven volhouden op die manier, houdt het ook wat positiever voor jezelf. En ze blijven toch wel uittesten hoe je reageert op gedrag, langetermijneffect kennen ze helaas nog niet 😂
één maand geleden
Hier ook, ze trekt zo hard aan mijn haar en begint vervolgens te lachen als ik nee zeg…. Erg fijn deze herkenning te lezen… :( maar word er ook verdrietig van!
één maand geleden
Ik had laatst een filmpje op Instagram gezien waar iemand hetzelfde terug deed bij het kindje. Dus lomp over het gezicht vegen en in de ogen prikken zegmaar dat soort dingen.
Heb dat bij mijn zoon geprobeerd maar die vond dat vooral echt heel hilarisch en ging alleen maar harder in mijn ogen prikken en juist slaan in mijn gezicht..... niet wat mama bedoelde duidelijk te maken 😂
Hier werkt iets zeggen wat wel mag wel het beste. Kindjes snappen het woord 'nee / niet' ook eigenlijk nog niet echt. Beetje het voorbeeld van 'denk niet aan een roze olifant', dan denk je snel juist aan een roze olifant.
13 dagen geleden
Hier pak ik m’n zoontje stevig beed en zeg ik duidelijk dat het niet mag want het doet pijn en is niet lief. Doet hij het alsnog dan krijgt hij een tik op z’n hand en herhaal ik het. Doet hij het weer dan pak ik hem stevig op herhaal ik dat het niet mag en hups in z’n stoel en als hij al in z’n stoel zit dan draai ik z’n stoel om🥴 voelt heel naar maar wil echt niet hebben dat hij ons of andere (kindjes) slaat. Daar maak je echt geen vriendjes mee en hij moet echt leren van ons dat dit soort dingen niet mogen 😊
13 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Hier pak ik m’n zoontje stevig beed en zeg ik duidelijk dat het niet mag wa ...
Vaak zeggen we dan dat het niet mag en doen we voor wat wel mag, bijv aaien kusje geven box of een high five 😉
6 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Hier pak ik m’n zoontje stevig beed en zeg ik duidelijk dat het niet mag wa ...
Dan krijgt hij een tik op z'n hand? Er lijken me genoeg andere methodes dan zelf te gaan slaan.. daarmee zeg je alleen dat hij het niet mag doen, maar blijkbaar is het wel normaal want zelf doe je het ook..
6 dagen geleden
Reactie op MMHB
Dan krijgt hij een tik op z'n hand? Er lijken me genoeg andere methodes da ...
Ieder z’n eigen methode🙃